Email-ul si chat-ul sau messengerul se afla in topul activitatilor pentru care este folosit Internetul de catre romanii care locuiesc in orase, potrivit studiului CATIbus realizat de Mercury Research, in luna februarie 2009, pe un esantion de 680 de persoane cu varsta peste 18 ani din mediul urban. 62% dintre romanii care locuiesc in oras utilizeaza Internetul, iar tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani sunt cei mai activi cand vine vorba de acest lucru, comunicarea in scop pers
Email-ul si chat-ul sau messengerul se afla in topul activitatilor pentru care este folosit Internetul de catre romanii care locuiesc in orase, potrivit studiului CATIbus realizat de Mercury Research, in luna februarie 2009, pe un esantion de 680 de persoane cu varsta peste 18 ani din mediul urban.
62% dintre romanii care locuiesc in oras utilizeaza Internetul, iar tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani sunt cei mai activi cand vine vorba de acest lucru, comunicarea in scop personal fiind principala activitate, 92% declarand ca aleg online-ul in acest scop.
La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde un procent ridicat nu foloseste deloc mediul online.
Topul activitatilor pentru care este folosit Internetul
Locul intai este ocupat de comunicarea personala (email, chat/messenger), mai mult de jumatate dintre oraseni, 52%, folosind mediul online in acest scop.
Urmeaza navigarea pe World Wide Web – www, reprezentata de 35%, iar pe locul al treilea, cu 31%, se afla descarcarea de muzica, filme sau jocuri.
Tranzactiile financiare ocupa locul sase in clasament, cu un procent de 11%. Doar 4% folosesc Internetul pentru informarea in interes profesional si doar 1% pentru a cauta informatii medicale.
Tinerii intre 18 si 24 de ani, principalii utilizatori ai Internetului
„Doar 8% dintre tinerii romani cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani din mediul urban nu utilizeaza Internetul. De la chat, distractie, simpla navigare, pana la cumparaturi online sau tranzactii financiare, nimic nu le scapa, tinerii sunt campionii utilizarii Internetului. In acelasi timp, clasamentul activitatilor pentru care tinerii utilizeaza Internetul arata diferit fata de media la nivelul populatiei din mediul urban”, declara Crina Lungu, Manager Divizia IT&C, Mercury Research.
Dupa nevoia de comunicare, downloading-ul este al doilea motiv pentru care tinerii se afla pe Internet, aproape trei sferturi (74%) declarand ca aleg online-ul pentru a descarca diverse lucruri cum ar fi muzica, filme sau jocuri. Acest mediu inseamna pentru tineri si distractie: un procent de 67% se conecteaza la Internet pentru a se distra.
Studiul CATIbus realizat de Mercury Research mai arata ca tinerilor (18-24) le place sa navigheze pe www, 61% se conecteaza la Internet pentru acest motiv.
La cumparaturile online, din nou tinerii se afla in frunte. 30% folosesc Internetul in acest scop, procent mai mare decat media de 14% din mediul urban. Doi din zece tineri cu varsta pana in 24 de ani au declarat ca folosesc Internetul pentru a face tranzactii financiare.
La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde aproape doua treimi nu folosesc Internetul, e-mail-ul sau chat-ul sunt folosite doar de un sfert dintre acestia, distractia online este aleasa de doar 13%, iar tranzactiile financiare de doar 3%.
Mercury Research este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din Romania.