,,Deşi turismul de masă este cea mai cunoscută nişă turistică din România, de câţiva ani am observat o creştere a apetitului românilor pentru vacanţele personalizate, construite în funcţie de timpul, bugetul dar şi în funcţie de ceea ce îşi doresc de la concediul lor. În aceste pachete personalizate includem experienţe unice în destinaţii exotice, fie sejururi fie circuite. Pentru că este o piaţă relativ tânără, este dificil de făcut estimări referitoare la mărimea acesteia', a precizat, pentru AGERPRES, Alexandra Pârvu, marketing şi customer care manager în cadrul unei agenţii de turism.
Destinaţiile cele mai cerute de clienţi sunt Republica Dominicană, Maldive, Thailanda, SUA, Cuba şi Mexic. Reprezentanţii agenţiei de turism Eturia apreciază că destinaţiile exotice, cu resorturi de lux şi posibilitate de plajă sunt cele mai cumpărate de românii care îşi doresc vacanţe personalizate.
Pentru o astfel de vacanţă, valoarea medie a unui pachet turistic personalizat este de 1700 euro/persoană, pentru sejururi la plajă. În schimb, românii care aleg circuitele tip ,,signature' plătesc, în medie, 3.000 euro/persoană. Turul Africii este, în schimb, cel mai scump pachet vândut – 18.000 euro/persoană.
În topul celor mai bine vândute destinaţii, Republica Dominicană, Cuba, Maldive, Indonezia, Mauritius şi Jamaica se află pe locurile fruntaşe.
Cei care aleg pentru pachetele personalizate pentru a-şi petrece luna de miere în destinaţii exotice plătesc începând cu 1.400 euro/persoană în Indonezia, 4.190 euro/persoană în Argentina sau 8.310 euro/persoană pentru un circuit în Tanzania şi Zanzibar. AGERPRES