Valoarea totală a cumpărăturilor efectuate de români cu ajutorul dispozitivelor mobile, la finalul lui 2013, s-a ridicat la 20,6 milioane euro, din care 13,8 milioane euro prin plăți online realizate de pe telefoane și tablete, iar 6,8 milioane euro prin tranzacții SMS, conform datelor Netopia.
Circa 40% din totalul acestor plăți au fost procesate de NETOPIA mobilPay, poziționând compania drept cel mai important procesator de mobile commerce din România.
Din totalul plăților online cu cardul procesate de companie anul trecut, 6%, în valoare de 4,6 milioane euro, au fost efectuate de pe smartphone și tablete. În ceea ce privește tranzacțiile procesate prin microplăți cu telefonul (SMS), acestea s-au ridicat la o valoare de 3,4 milioane euro anul trecut, aproximativ jumătate din totalul pieței.
„2013 a fost anul m-commerce-ului peste tot în lume, și iată că nici România nu a facut excepție. Bineînțeles, încă nu putem vorbi de un volum similar celui din Statele Unite sau Europa de Vest, unde plățile online de pe telefon și tablete au devenit naturale, însă tot mai mulți români au început să înțeleagă și să prefere această metodă simplă de plată, sigură și mai la îndemână ca oricare alta”, a declarat Antonio Eram, CEO și fondator NETOPIA mobilPay.
Pentru anul acesta, reprezentanții companiei estimează dublarea ratei medii, la peste 12%, a cumpărăturilor de pe dispozitive mobile din totalul pieței de plăți online cu cardul.
“Un alt mare plus, atât pentru noi, dar în primul rând pentru utilizatorii de smartphone sau tabletă, este aplicația mobilPay MasterCard Mobile, lansată în parteneriat cu MasterCard România. Această aplicație, pe care o îmbunătățim în permanență, are o dinamică extraordinară, tranzacțiile realizate prin intermediul ei dublându-se la fiecare trei luni, fie ca este vorba de plata facturilor de telefonie, încărcări de cartele sau achiziții de produse de la comercianții parteneri”, a încheiat Antonio Eram.
Tot în 2014, aplicația mobilPay MasterCard Mobile va integra o nouă modalitate de plată, destinată clienților offline.