Orange România şi Vodafone România, cei mai importanţi operatori de telefonie mobilă de la noi, oferă clienţilor posibilitatea de a primi factura în format electronic de un an, respectiv doi ani, însă majoritatea abonaţilor preferă să primească factura în plic. Orange România a lansat factura electronică care poate fi înregistrată în contabilitate din luna septembrie 2009. „Factura în format electronic este simplu de verificat şi imposibil de pierdut, şi aduce seri
Orange România şi Vodafone România, cei mai importanţi operatori de telefonie mobilă de la noi, oferă clienţilor posibilitatea de a primi factura în format electronic de un an, respectiv doi ani, însă majoritatea abonaţilor preferă să primească factura în plic.
Orange România a lansat factura electronică care poate fi înregistrată în contabilitate din luna septembrie 2009.
„Factura în format electronic este simplu de verificat şi imposibil de pierdut, şi aduce serie de beneficii pentru clienţi”, conform oficialiilor companiei.
Aceasta poate fi consultată imediat ce s-a emis şi se poate plăti online. De asemenea, poate fi folosită în contabilitate, având valoare fiscală, fără a mai depinde de primirea facturii pe hârtie.
La 31 martie 2010, numărul clienţilor Orange care au ales factura în format electronic era în jur de 300.000 de clienţi, un număr mic care contribuie, însă la salvarea în medie a 45 tone de hârtie pe an.
200.000 de clienţi Vodafone au ales factura electronică
Vodafone România, al doilea mare operator mobil de pe piaţa locală, oferă clienţilor săi posibilitatea de a accesa factura în format electronic, în locul facturii tipărite trimise prin poştă, din septembrie 2008. De asemenea, operatorul a anunţat la sfârşitul lunii trecute că factura electronică emisă are valoare fiscală pentru clienţii persoane juridice.
„Până în prezent, peste 200.000 de clienţi au ales factura electronică, contribuind astfel în fiecare lună, la economisirea a trei tone de hârtie şi la salvarea a 72 de copaci maturi”, potrivit Lilianei Solomon, Chief Executive Officer, Vodafone România.
Cum poţi activa factura electronică
La Orange, pentru a activa factura electronică trebuie să îţi mai întâi un cont, iar apoi poţi alege să primeşti factura prin mai multe modalităţi:
– intrând în cont şi bifând opţiunea „alege factura electronică” din meniul „Cronos şi factură”, secţiunea „despre factura electronică”.
– apelând gratuit 411 şi apasând tasta 1 pentru informaţii despre factură, apoi tasta corespunzătoare facturii electronice.
– apelând *100# şi accesând meniul „buget”, apoi ramura „factură”
Pentru a beneficia de factura electronică, clienţii Vodafone pot accesa contul MyVodafone, secţiunea „Contul meu” (Contul meu – Facturi, plăţi şi reîncărcări – Sumar factură – Vreau factură electronică).
Clienţii Vodafone pot accesa factura electronică direct în contul MyVodafone sau pot opta să o primească pe email. Astfel, utilizatorii pot vizualiza factura, în mod securizat, oricând doresc şi de oriunde au acces la Internet, eliminând riscul de a nu primi factura la timp. În plus, utilizatorii pot alege să primească alerte pe email sau SMS la emiterea facturii sau la data scadentă.
La 31 decembrie 2009, Orange România avea 10,995 milioane de clienţi, iar Vodafone, 9,663 milioane de clienţi.