În 2014, în România, numărul abonamentelor la cluburile sportive a crescut cu 12% față de anul precedent. Pentru 2015, conform datelor din piață, procentul estimat de creștere este de 10 - 13%, datorat, printre altele, și deschiderii unor noi cluburi moderne de fitness în marile orașe ale țării sau extinderea celor existente în afara Bucureștiului.
”Se constată că, din ce în ce mai mulți anagajatori aleg să ofere abonamente la sală angajaților pentru a-i motiva și a-i fideliza. Un procent de peste 30% dintre abonamentele 7card sunt oferite ca bonus salarial angajaților”, spune Andrei Crețu, cofondator al 7card.
Din totalul abonamentelor făcute, 58% sunt pentru femei. Peste 55% dintre abonați aleg intrările la clasele de fitness și aerobic, 15% aleg activități speciale precum dans, escaladă, arte marțiale sau antrenamente multifuncționale și 30% dintre abonații 7card optează pentru sălile cu piscină.
Dintre programele de aerobic speciale la care participă abonații, cele mai cerute sunt: zumba, pilates, yoga și tae bo.
”Se poate constata în 2014 o cerere crescută pentru cluburile sportive care oferă posibilitatea practicării tenisului, squash-ului, escladei. Un mare accent se pune pe antrenamentele multifuncționale (ex. Crossfit)”, spune și Iulian Cîrciumaru, cofondator 7card. Pe înțelesul tuturor, 7card este un abonament lunar, ce permite accesul la peste 140 de săli de sport din București, Timișoara, Cluj Napoca și Brașov. La finalul anului 2014, rețeaua număra peste 6.000 de abonați activi, în creștere cu 150% față de 2013, și un număr de 142 săli, în creștere cu 180% față de 2013.
Anul trecut, cifra de afaceri a fost de circa un milion de euro, pentru anul acesta fiind estimată o dublare. ”Anul acesta intenționăm să depășim 10.000 abonați, peste 200 de de săli și să încheiem parteneriate cu operatori din alte orașe importante ale țării”, adaugă Andrei Crețu.