Românii, mai cumpătați de Black Friday. Analiza DWF

Black Friday 2024

SURSA FOTO: Dreamstime/capital.ro

Anul acesta, echipa de Data Analytics de la DWF a remarcat schimbări importante în comportamentul de consum al românilor de Black Friday. Utilizatorii au petrecut mai mult timp pe site-uri înainte de a decide să cumpere. Această tendință sugerează o abordare mai atentă și cumpătată în alegerile de achiziție.

„Se pare că oamenii s-au gândit mai mult anul acesta la cumpărăturile de Black Friday. Datele din conturi ne arată că anul acesta s-a stat în medie 8 min. și 50 sec. pe site pentru o achiziție. Anul trecut media a fost de 6 min. și 28 sec”, transmite echipa de Data Analytics de la DWF.

Această creștere a timpului indică o tendință spre decizii mai bine cântărite.

Echipa DWF a muncit intens pentru a oferi o analiză completă și detaliată asupra sezonului de Black Friday de anul acesta.

Românii au fost mai cumpătați de Black Friday

„Echipa de Data Analytics DWF a muncit din greu în ultimele zile pentru a extrage, anonimiza, agrega, normaliza și interpreta datele relevante din sute de conturi de GA4 și Google Ads, astfel încât să putem avea o imagine cât mai clară cu privire la cifrele realizate în acest sezon de Black Friday”, a scris Mihai Vânătoru, CEO DWF, pe pagina sa de Facebook.

Cu date provenind din peste 500 de conturi de magazine online și branduri din România, DWF a reușit să evidențieze câteva tendințe importante.

„În total, site-urile din portofoliul DWF au înregistrat în cele 3 zile de Black Friday din acest an un volum de 248,577 tranzacții (total comenzi, din toate sursele de trafic). 2024 a marcat o creștere cu +57% față de 2023 din acest punct de vedere.”, mai arată DWF.

Investițiile în publicitate au crescut considerabil în perioada de Black Friday.

„Costurile total de publicitate plătită pe Google Ads, în cele 3 zile de Black Friday, 2024, au fost cu +28% mai mari, comparativ cu anul anterior (același set de branduri). Astfel, vineri, sâmbătă și duminică am măsurat o investiție totală de 2,449,547 Ron în Ads.

La această sumă se adaugă și bugetele direcționate spre Meta Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads și alte platforme, pe care nu le-am agregat în studiu”, se mai arată în postare.

Aceasta sugerează o intensificare a competiției pe piața de e-commerce. Brandurile depun eforturi mari pentru a atrage și a convinge consumatorii.

SEO a avut un impact major în această perioadă, contribuind cu „22% la totalul vânzărilor de Black Friday în 2024.”

Echipa DWF observă o creștere a ratei de conversie SEO, „de la 2.18% anul trecut la 2.42% anul acesta,” semn că o parte importantă din clienți au ales să cumpere pe baza căutărilor organice.