Această creștere s-a văzut în bilanțul turismului intern, românii apelând la agențiile de turism pentru cazarea la munte, mare sau pentru agroturism. Pe turismul extern, s-a putut observa o ușoară creștere, mulți turiști preferând să meargă în Austria sau Grecia prin intermediul turoperatorilor.
Acest fenomen, de reîntoarcere a publicului la serviciile agenţiilor de turism, a început în Statele Unite. Un studiu, recent, al Forrester Research, relevă faptul că, în 2010, procentul de turişti leisure interesati să apeleze la agentiile de turism în defavoarea site-urilor web a crescut la 28%, comparativ cu 23%, cu doi ani în urmă.
Potrivit aceluiaşi studiu, în primele trei luni ale acestui an, 28% dintre turiştii de leisure din Statele Unite care şi-au făcut singuri rezervări online au declarat, ulterior, că ar fi interesati să meargă din nou la o agenţie de turism tradiţională, procentul fiind în creştere cu 5% faţă de 2008.
Mai mult, un studiu similar punctează faptul că numărul turiştilor de leisure care s-au folosit de Web pentru planificarea călătoriei şi rezervări a ajuns la 46% în 2009, de la 53% în 2007. În acest context, unii analişti americani sunt de părere că respectivele constatări reflectă un grad crescut de frustrare fată de site-urile care în loc să simplifice procesul de travel îl îngreunează, şi eşuează să satisfacă nevoile specifice ale consumatorilor de turism.
Potrivit unui studiu realizat de Societatea Americană a Agenţilor de Turism (ASTA) privind importanţa agenţiilor de turism, la ora actuală, acestea vând în toată lumea 51% din biletele de avion, 87% din toate croazierele, 81% din toate tururile şi pachetele turistice, 45% din închirierile de maşini şi 47% din hoteluri.
Românii mai încrezători cu 10% în agențiile de turism
2 decembrie 2010, 15:26
Ultima modificare în 2 decembrie 2010, 17:26
În lupta lor de a-și crește încrederea în ochii turiștilor, agențiile de turism au organizat tot felul de campanii în cursul anului 2010. Rezultatele nu au întârziat să apară. Publicul a perceput pozitiv aceste mesaje, astfel încât în primele zece luni ale anului încrederea românilor în agențiile de turism a crescut cu 10% față de perioada anului trecut.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Criza înviorează afacerile spălătorilor de bani
- Costurile creditelor vechi, aliniate cu forța la nivelul celor noi
- Dacia, mai populară decât Toyota şi Nissan în Franţa
- Ministrul german al Economiei: Insolvenţa unui stat din zona euro este posibilă în teorie
- Fraţii Negoiţă transformă Rin Grand Hotel în ansamblu rezidenţial de lux
- Boc: În 2011 vom merge pe creştere economică
- Sectorul financiar din Europa a avut la dispoziţie un spijin public de 4.589 miliarde euro
- Certificatele CO2 furate de la Holcim România ar putea fi deja în posesia altor companii
- Doi directori RATB, suspendaţi din funcţie în urma blocării circulaţiei pe linia 41
- UPDATE: Trei curse Blue Air au întârziere