Piaţa de carduri are un potenţial ridicat de dezvoltare, în condiţiile în care doar jumătate din populaţie deţine un card bancar, iar românii sunt mai preocupaţi de felul cum arată produsul decât de securitatea acestuia, a declarat managerul MasterCard Europe România, Denisa Mateescu. "Respondenţii la sondajul MasterCard păreau mai preocupaţi de design-ul cardului decât de securitate, iar aceasta este o problemă de educare a pieţei. Cred că nu mulţi consumatori fac diferen
Piaţa de carduri are un potenţial ridicat de dezvoltare, în condiţiile în care doar jumătate din populaţie deţine un card bancar, iar românii sunt mai preocupaţi de felul cum arată produsul decât de securitatea acestuia, a declarat managerul MasterCard Europe România, Denisa Mateescu.
„Respondenţii la sondajul MasterCard păreau mai preocupaţi de design-ul cardului decât de securitate, iar aceasta este o problemă de educare a pieţei. Cred că nu mulţi consumatori fac diferenţa între cardul cu bandă magnetică şi cel cu cip. Trebuie să educăm piaţa, consumatorul, pentru ca el să poată să facă o alegere în cunoştinţă de cauză, întrucât atunci şi el va fi mulţumit şi industria va merge bine”, a spus Mateescu, la un seminar despre piaţa de carduri din România.
La ce se uită românii când îşi aleg cardul
MasterCard realizează lunar un sondaj despre cardurile bancare, cu scopul de a observa obiceiurile de utilizare. Astfel, lunar sunt realizate 200 de interviuri în rândul persoanelor de peste 18 ani, utilizatori ai cardurilor bancare. Eşantionul acoperă atât zone rurale, cât şi urbane.
Principalele caracteristici în achiziţionarea unui card sunt aproape identice la cardurile de credit şi de debit şi se referă în principal la comisioanele de administrare, ratele dobânzilor şi bonusurile.
„În ceea ce priveşte caracteristicile pentru care achiziţionează un card de debit, taxele şi comisioanele au fost indicate de 33% dintre respondenţi, avantajele privind rata dobânzii la contul curent de 16%, bonusurile de 11%, pachetele de asigurări ataşate de 9%, facilitatea de overdraft de 7%, design-ul de 6%, capacitatea de a le utiliza pe plan internaţional de 5%, alte promoţii de 4% şi utilizarea internetului şi dotarea cu cip de 3% dintre persoanele care au răspuns la sondaj”, a explicat Mateescu.
Doar 51% dinte români au card
MasterCard consideră că există oportunităţi mari pentru utilizarea cardurilor şi că există încă marje bune pentru creştere a numărului de carduri, în special în zonele rurale care nu sunt penetrate.
Astfel, doar 51% dintre români au un card bancar, iar grupurile de tineri sunt mai predisuse pentru a utiliza aceste produse bancare, în timp ce zonele rurale sunt subdezvoltate.
„În medie promânii deţin p1,2 – 1,5 carduri, dar chiar şi aşa cardul este instrumentul financiar cu incidenţa cea mai mare. Majoritatea cardurilor sunt de debit (89%), urmate de cele de credit şi de overdraft”, a afirmat Mateescu.
Marea majoritate a deţinătorilor de carduri nu au fost implicaţi direct în alegerea cardului, întrucât l-au primit, de exemplu, de la compania la care lucrează sau de la facultate, a mai spus oficialul MasterCard.
SURSA:Mediafax