Învățul are și desvăț. Doar că, în unele cazuri, sunt necesari ani de muncă, de conștientizare a ceea ce ar trebui ”să economisim”. De exemplu, românii sunt printre cei mai mari consumatori atunci când vine vorba de imprimarea pe hârtie. Studiile demonstrează că acest lucru este esențial la locul de muncă pentru 9 din 10 angajați din companiile românești.
De la manageri de companii și până la simpli angajajați, aceștia nu dau semne că își doresc, într-un fel, să facă economii în sensul acesta. Așadar, în România 86% dintre respondenții unui studiu de profil consideră imprimantele „esențiale” pentru o activitate eficientă și 72% dintre persoanele chestionate spun că „nu pot exista birouri fără imprimarea pe hârtie”. Cel puțin, așa reiese dintr-un studiu realizat în 14 țări din EMEA, la cererea Epson Europe, în perioada octombrie 2016 – ianuarie 2017.
Participanții din România au indicat că imprimă în medie 38 pagini pe zi, cele mai populare documente imprimate fiind contractele (56%), rapoartele și broșurile (45%), dar și documentele ataşate e-mailurilor (41%).
La nivelul tuturor celor 14 țări participante la studiu, modul de utilizare al imprimării se schimbă şi aproape jumătate dintre toate printurile folosite în prezent fie se transformă imediat în deşeuri (17%), fie sunt utilizate un timp foarte scurt (29%). Cu toate acestea, peste o treime dintre angajaţii intervievaţi (36%) au declarat că productivitate lor ar scădea dacă nu ar mai putea să imprime.
Este un lucru care trebuie luat în considerare de companiile angajatoare, 95% dintre acestea având în politica lor protejarea mediului înconjurător drept un obiectiv important. În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 100 de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani.