Românii nu au suficiente drumuri, iar ruşii îşi fac autostrăzi paralele cu 10 benzi!

După doi ani de amânări din cauza protestelor ecologiştilor, "Compania de concesiune nord-vest" (SZKK) din Rusia a anunţat, ieri, începerea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Moscova-Sankt Petersburg pe porţiunea cuprinsă între km 15 şi km 58, a anunţat compania pe site-ul său.

Ruşii construiesc o nouă magistrală nu pentru că nu ar avea o soluţie pentru transportul rutier între cele două mari oraşe, ci pentru a oferi şoferilor o alternativă la şoseaua existentă deja M10 "Rusia".

Această autostradă este primul proiect de infrastructură rutieră din Rusia care se realizează în parteneriat public-privat. Compania care a luat în concesiune lucrările spune că cei 43 kilometri de autostradă vor fi gata peste trei ani.

"Autostrada de mare viteză Moscova-Sankt Petersburg va deveni una dintre primele magistrale la standarde europene de calitate din Federaţia Rusă", spun reprezentanţii SZKK.

Cât costă să mergi pe noua autostradă

Spre deosebire de vechea şosea, pentru a merge pe noua autostradă şoferii vor trebui să scoată din buzunar în medie câte 3,62 ruble (30 de bani sau 7 eurocenţi) pentru fiecare kilometru parcurs. Astfel, fiecare 10 kilometri de autostradă parcurşi îi vor costa pe călătorii cu autoturismul 70 de eurocenţi.

Preţul este accesibil, având în vedere avantajele noii soluţii de transport rutier. Pe lungimea de 43 kilometri a porţiunii de autostradă pentru care au fost demarate lucrările vor fi construite cinci noduri rutiere pe mai multe nivele, 32 de pasaje şi cinci poduri în lungime totală de 600 metri, inclusiv un pod peste canalul Moscova. Autostrada va avea între opt şi zece benzi, în funcţie de porţiune.

"Noua magistrală va contribui la preluarea din aglomeraţia de pe drumul federal M10 Rusia şi va asigura o legătură semnificativ mai rapidă cu aeroportul internaţional Şeremetievo, precum şi cu mai multe oraşe din apropierea Moscovei: Himki, Dolgoprudnâi, Shodnea sau Zelenograd, dar şi va creşte siguranţa circulaţiei rutiere în nord-vestul regiunii Moscovei", a declarat Pierre Yves Estrade, directorul general al SZKK.

Mai mult, compania care pune în aplicare proiectul spune că acesta va contribui la dezvoltarea zonei şi va genera un număr mare de locuri de muncă.

De ce au întârziat lucrările timp de doi ani

Concesionarul a anunţat începerea lucrărilor după ce a primit avizul de la Agenţia federală pentru drumuri din cadrul Ministerului rus al Transporturilor (Rosavtodor).
Iniţial, construcţia autostrăzii de mare viteză Moscova-Sankt Petersburg era programată să înceapă în anul 2009, iar autostrada urma să fie dată integral în exploatare ei în anul 2014.

Acest lucru nu a fost posibil, din cauză că lucrările erau permanent amânate de conflictele cu constructorii şi organizaţiile ecologiste care protestau împotriva etapei necesare de tăiere a copacilor din pădurile Himinskii şi Solnechnogorskii.

Având în vedere stadiul actual al lucrărilor, întreaga autostradă Moscova-Sankt Petersburg, în lungime totală de 684 kilometri, va fi gata abia în anul 2018.