Românii nu își mai cumpără mașini. Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în iulie 2022 cu peste 21%

trafic masini ambuteiaj aglomeratie

SURSA FOTO: Dreamstime

Românii nu își mai cumpără mașini în ultima perioadă, conform ultimelor statistici oficiale. Astfel, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în luna iulie 2022 cu peste 21% față de anul trecut.

Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în iulie 2022 cu 21,91% față de iulie 2021, arată date oficiale publicate de constructorii de vehicule.

Astfel, înmatriculările la nivel național au ajuns la 12.099 unități, anunță marți, Asociația constructorilor ACAROM și DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor).

Românii nu își mai cumpără mașini. Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în iulie 2022 cu peste 21%

Astfel, în primele șapte luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins 70.811 unități, în creștere cu 12,06% față de perioada similară din 2021, respectiv 63.191 unități. De asemenea, și în ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iulie 28.741 unități, o scădere de 19,34% față de iulie 2021.

Mai mult, primele șapte luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la 185.365 unități, în scădere cu 21,18 % față de perioada similară din 2021, respectiv 235.188 unități.

Privind casamentul pe mărci autoturisme noi, în perioada ianuarie-iulie, este condus de Dacia, cu 19.871 unități, urmată de Toyota, cu 5.675 unități, Hyundai cu 5.612 unități, Ford cu 5.245 unități, Skoda cu 4.839 unități, Volkswagen cu 4.465 unități, Renault, cu 4.028 unități, Peugeot cu 2.178 unități, Mercedes cu 2.016 unități și Kia cu 1.682 unități.

Totuși, vânzările de vehicule electrice au crescut în România

Vânzările de vehicule „ecologice” au cunoscut o creștere puternică în primul semestru al anului în România, reprezentând peste 20% din cota de piață. Per total, înmatriculările de vehicule noi au crescut în țara noastră pe primul semestru cu 23,2% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Numărul autoturismelor noi înmatriculate în România, în primul semestru al acestui an, a crescut cu 23,2% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, un salt spectaculos fiind consemnat de autoturismele ecologice, care au ajuns la o cotă de piaţă de 20,4%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), prezentate, miercuri, într-o conferinţă de presă.

„APIA constată cu bucurie o evoluţie pozitivă a pieţei de maşini noi din România în prima jumătate a anului 2022, având o creştere semnificativă faţă de perioada similară a anului trecut. Organizaţia noastră a susţinut activitatea operatorilor din business-ul auto – importatori, dealeri, agenţi – în faţa autorităţilor, pentru a oferi clienţilor condiţii cât mai bune.

În ciuda multiplelor crize prin care trece industria auto la nivel global, APIA a reuşit să aibă un dialog constructiv cu ministerele şi agenţiile guvernamentale, care să ofere mai multă predictibilitate pentru consumator. Programele Rabla – la care APIA a fost un partener important al Ministerului Mediului şi al AFM – Administraţia Fondului de Mediu sunt un bun exemplu în acest sens. APIA evoluează către o organizaţie a mobilităţii ce grupează actorii importanţi din toate domeniile implicate în acest fenomen naţional şi global”, a afirmat Dan Vardie, preşedintele APIA.

Conform statisticii, în perioada analizată, în piaţa naţională, topul primelor zece mărci, autoturisme şi autovehicule comerciale, este condus de Dacia (16.434 unităţi), urmată de Ford (6.139 unităţi), Toyota (5.050 unităţi), Hyundai (4.630 unităţi), Renault (4.550 unităţi), Volkswagen (4.220 unităţi), Skoda (3.962 unităţi), Mercedes Benz (3.556 unităţi), Peugeot (2.090 unităţi) şi Kia (1.379 unităţi).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul ianuarie – iunie 2022, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 24,5% faţă de perioada similară din 2021, până la o pondere de 65,1%, iar autoturismele echipate cu motoare diesel au consemnat o scădere de 26,4% şi deţin o cotă de 14,5% din total.

În acelaşi timp, înmatriculările de autoturisme „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au consemnat o creştere de 122,7%, realizând o cotă de piaţă de 20,4%.

Astfel, ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2022, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+411,7%) şi a celor plug-in hybrid (+119,3%). Raportat la perioada de referinţă, la vârful clasamentului, primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 2.385 de unităţi, Tesla Model (3.279 unităţi), cu o creştere de 19 ori faţă de 2021, Hyundai Kona (233 unităţi, +356,9%), Volkswagen e-UP! (209 unităţi, +39,3%) şi Renault Zoe (135 de unităţi, +84,9%).

Referitor la autoturismele Plug-in, prima în top este Ford Kuga, cu 208 unităţi (+252,5% de la an la an), urmată de Mercedes Benz GLE – cu 143 unităţi (+138,3%), Hyundai Tucson – cu 121 unităţi (+611,8%), Renault Captur – cu 119 unităţi (+11,2%) şi Mercedes Benz GLC – cu 115 unităţi (+51,3%).

De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla, cu 1.203 unităţi, în creştere cu 30,3% faţă de 2021, urmată de Toyota C-HR – cu 987 unităţi (+14,2%) şi Toyota RAV4 – cu 763 unităţi (+23,7%).