Potrivit sursei citate, creditul în lei se află pe primul loc în opţiunile potenţialilor clienţi interesaţi de cumpărarea unui autoturism, în timp ce la polul opus se regăseşte împrumutul în franci elveţieni, cu o cerere de 13 ori mai mică.

În ultimele trei luni ale anului, cererea de autoturisme finanţate prin credit a scăzut cu 55%, reiese din studiul online. Astfel, în perioada 15 septembrie – 14 octombrie a.c., prima lună analizată în cadrul sondajului, 2.935 de repondenţi au căutat informaţii online despre creditele auto.

Cererea potenţială s-a redus cu 30% în luna următoare, până la 2.034 de repondenţi, şi a ajuns la 1.305 de repondenţi în perioada 15 noiembrie – 14 decembrie 2010, ultima lună din cadrul chestionarului.

Pe de altă parte, 25% dintre cei chestionaţi au declarat că optează pentru împrumuturi mici în vederea finanţării achiziţiei, cuprinse între 2.000 şi 10.000 de euro, în timp ce un alt sfert dintre românii care ar cumpăra un autoturism prin intermediul unui credit câştigă cel mult 250 de euro.

Datele prelucrate de infoStatistici.ro arată că românii au un interes foarte mare (1.071 de click-uri online) pentru creditele în lei destinate achiziţiei de autoturisme, prin comparaţie cu alte valute.

De asemenea, creditele în dolari şi franci elveţieni au consemnat o cerere de 13 ori mai mică faţă de creditul în lei, atrăgând 81 respectiv 79 de accesări.

Cea mai mare parte a repondenţilor la sondaj (11,62%) au admis faptul că pentru un credit auto s-ar împrumuta şi 10.000 de euro.

Pe locurile următoare s-au clasat clienţii care ar împrumuta maxim 5.000 de euro (7,47%), respectiv cei care ar opta pentru 2.000 de euro.

În cadrul sondajului citat au răspuns, cu preponderenţă, românii cu salarii de 150 de euro/lună (12,73%), în timp ce salariaţii cu venituri lunare de 250 euro sau de 500 euro au ocupat următoarele două locuri.

Locurile patru şi cinci au fost ocupate de către potenţialii clienţi cu venituri de 300 de euro, respectiv 400 de euro (câte 6,36%).

Analiza infoStatistici.ro a fost realizată online cu sprijinul Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România.
SURSA: Agerpres