Dilema RCA! Aproape 40% din banii pe care fiecare șofer român îi plătește pentru asigurarea RCA se duc în alte țări prin intermediul unor contracte de reasigurare ale companiilor de asigurări.
În România, prețul pentru asigurarea auto obligatorie RCA este cel mai mare din regiune
În România, prețul pentru asigurarea auto obligatorie RCA este cel mai mare din regiune, ajungând la aproximativ 220 de euro. Chiar dacă despăgubirile RCA au scăzut cu 9%, reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) spun că prețul din alte țări vecine este mult mai mic. De exemplu, în Bulgaria e de 100 de euro, în Ungaria de 98 de euro, iar în Polonia de 120 de euro.
Vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, care a fost numit politic, este responsabil pentru această diferență mare de prețuri între România și celelalte țări. În ciuda plafonării oficiale a prețului RCA, aceasta a fost doar pe hârtie. Acum, prețul RCA are un așa-numit „cap legislativ” pe care companiile de asigurări l-au ignorat. Chiar și ASF a recunoscut că prețul RCA a crescut, chiar și în perioada în care ar fi trebuit să fie plafonat conform unei hotărâri de guvern.
Aproape 40% din banii pe care fiecare șofer român îi plătește se duc în alte țări
Aproape 40% din banii pe care fiecare șofer român îi plătește pentru asigurarea RCA se duc în alte țări prin intermediul unor contracte de reasigurare ale companiilor de asigurări. De exemplu, City Insurance avea un contract prin care transfera 90% din prețul RCA către firme din Insulele Cayman, iar aceste firme nu au plătit niciodată despăgubirile.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România se întreabă de ce majoritatea companiilor de asigurări din UE transferă doar 15-20% din prețul RCA către reasigurători, în timp ce firmele din România dau mai mult de 40% și tot ajung în faliment. De asemenea, autoritățile române nu au recuperat niciun ban din contractele de reasigurare ale companiilor City Insurance și Euroins.
Actuala conducere a sectorului de asigurări este compromisă
Preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, avertizează că actuala conducere a sectorului de asigurări din cadrul ASF este compromisă şi „trebuie schimbată urgent”.
„Domnilor decidenţi politici, COTAR v-a atras atenţia, cu cel puţin doi ani înainte ca Euroins şi City Insurance să intre în faliment, despre aceste bombe din asigurări, dospite de către ‘gulerele albe’ din ASF. Românii trebuie să ştie că astăzi plătesc în plus 10% din preţul RCA din cauza celor două falimente pentru care absolut nimeni nu a răspuns.
Vă atragem din nou atenţia că actuala conducere a sectorului de asigurări din cadrul ASF este compromisă şi trebuie schimbată urgent. Aţi numit în conducerea instituţiei oameni cu grave probleme de integritate, iar COTAR v-a atras atenţia public, chiar înainte de numirea acestora. Dacă nu vă interesează nici de transportatori şi nici de cei 10 milioane de şoferi, această aroganţă o veţi deconta la urne, în luna decembrie!”, a avertizat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, potrivit unui comunicat de presă.