Potrivit ASF, aplicaţia poate fi accesată, în condiţii de deplină siguranţă, atât de pe dispozitive desktop, cât şi de pe dispozitive mobile.
Aplicaţia, realizată în parteneriat cu administratorii fondurilor de pensii private, are ca principale funcţii: colectarea online a datelor de identificare ale petentului; identificarea automată a participanţilor în Registrul participanţilor la fondurile de pensii administrate privat; transmiterea de notificări către administratorii fondurilor sau către Autoritate după depunerea unei cereri, în funcţie de rezultatul obţinut după interogarea bazei de date; înştiinţarea ASF asupra preluării sesizării de către administratorul fondului de pensii; gestionarea stadiului petiţiilor; supravegherea de către ASF a evoluţiei tuturor sesizărilor primite, astfel încât termenele de soluţionare să fie respectate.
Proiectul, implementat de către specialiştii ASF, vine în întâmpinarea participanţilor la Pilonul II, ale căror solicitări privind aflarea apartenenţei la un fond de pensii administrat privat reprezentau peste 90% din obiectul petiţiilor referitoare la sectorul pensiilor private primite de către ASF.
Mai mult, în anul 2015 a fost înregistrată pe acest segment o creştere cu aproape 40% a numărului de petiţii faţă de anul anterior (de la 817 la 1.129), formulate în principal de către participanţii alocaţi prin intermediul procesului de repartizare aleatorie la fondurile de pensii.
Noua aplicaţie facilitează eliminarea acestor situaţii, punând în directă legătură consumatorii şi administratorii fondurilor de pensii private care se ocupă de activitatea de gestionare a conturilor personale ale participanţilor la sistem. AGERPRES