Dintre magazinele de do-it-yourself (DIY), mărcile intermaţionale, ca Praktiker şi Bricostore, domină categoric piaţa în ceea ce priveşte preferinţele şi notorietatea în rândul românilor, relevă un studiu realizat de compania IMRCG Consulting. Românii aleg să cumpere, în special, din magazine de dimensiuni mari, care au o ofertă bogată de produse.

0-33510-preferinte.jpg

La nivel naţional, peste 42% dintre cei intervievaţi în studiu au declarat că Praktiker este magazinul preferat dintre mărcile de retail DIY, urmat de Bricostore, ales de 15% dintre participanţi. Abia pe locul al treilea în preferinţele românilor şi-a făcut loc un brand românesc, Dedeman, cu o pondere de 6,6%. A doua marcă autohtonă din top, Ambient (3,1%), a ocupat locul al cincilea, poziţionându-se după bauMax (4,9%).

Brandurile străine, „top of mind”

Şi bucureştenii desemnează aceiaşi lideri în topul preferinţelor, Praktiker (37,8%) şi Bricostore (29%), urmaţi la mare distanţă de Hornbach (5,2%), OBI (3,8) şi Mr. Bricolage (2,8%).

Lanţurile internaţionale de magazine DIY fac legea pe piaţa românească şi în ceea ce priveşte notorietatea brandului, Praktiker dominând şi acest capitol, 39% dintre respondenţi menţionând aceast brand ca fiind primul la care se gândesc din domeniul DIY. Următoarele la „top of mind” sunt Bricostore (19,1%), Dedeman (7,4%), bauMax (6,3%), OBI (2,9%) şi Ambient (2,5%).

În ceea ce priveşte magazinele de tip DIY unde au făcut cumpărături în ultimele 6 luni, 77% au fost clienţi Praktiker, 38,2% au ajuns la Bricostore, 15,6% la Dedeman, 14,2% la bauMax şi 7,8% la Ambient, cu precizarea că unii pot fi cumpărători de la mai multe magazine în acelaşi timp.

Români caută magazine mari şi oferte bogate

Când au de făcut cumpărături pentru casă şi grădină, românii pun cel mai mare preţ pe dimensiunile magazinului şi varietatea ofertei de produse ale magazinelor DIY, pentru 81,2% dintre cei intervievaţii acestea fiind două aspecte foarte importante. Cumpărătorii români mai ţin cont de raportul calitate-preţ (75,5%) şi de modul în care este organizat spaţiul, astfel încât să găsească uşor tot ce caută, reiese din studiu.

Când vine vorba de achiziţii destinate casei şi grădinii, deciziile se iau în mare parte în familie. Decoraţiunile de interior şi mobila sunt cumpărăturile pentru care peste 60% dintre repondenţi susţin că se consultă cu cei apropiaţi. Se mai iau decizii de comun acord şi în ceea ce priveşte articolele pentru grădină şi materialele de construcţii.

0-33509-familie.jpgStudiul a fost realizat în luna mai pe un eşantion de 1.000 de respondenţi, reprezentativ pentru mediu urban din România, care cuprinde reprezentanţi ai tuturor grupurilor demografice din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani.

SURSA: IMRCG Consulting