Un studiu realizat pe par­cursul primelor zece luni din 2010 de portalul auto.ro și Daedalus Millward Brown arată destul de clar atât care este componența parcului auto românesc, cât și percepția românilor despre mărcile existente pe piață și intențiile lor în privința unei noi achiziții. Dintre cei aproape 13.000 de participanți la cercetarea de piață, 13% dețin un autoturism Volkswagen, 12,4% o Dacie produsă înainte de 2004, iar 12,4% un Opel. Modele Dacia produse după apariția Logan (Dacia by Renault) sunt deținute de 11,2% dintre respondenți. Celelalte mărci prezente pe piață sunt deținute fiecare de mai puțin de 10% dintre participanții la studiu.
Dacia by Renault și Skoda sunt, de regulă, preferate ca mașini noi
Studiul menționat relevă și câți dintre actualii posesori de automobile și-au cumpărat o mașină nouă sau una de ocazie. Astfel, nu mai puțin de 83,6% din posesorii de Dacia fabricată după 2004 (Dacia by Renault) au achiziționat mașini noi, restul cumpărând un Logan sau un Sandero de ocazie. În cazul modelelor Skoda, 55,7% au preferat un model nou.
Acestea sunt singurele mărci la care procentajul mașinilor noi îl depășește pe acela al vehiculelor de ocazie. În rest, ponderea este deținută de automobilele second-hand. Astfel, 57,2% dintre posesorii de Renault au cumpărat mașina la mâna a doua. La fel au procedat și 70,3% dintre posesorii de Mercedes-Benz sau 82% dintre proprietarii de Volkswagen. Cea mai mare proporție de mașini de ocazie se poate observa în cazul deținătorilor de automobile Opel: 82,1%.
Un alt rezultat interesant al studiului se referă la vechimea mașinilor aflate în piață. Astfel, cele mai multe autoturisme sunt fabricate între 2000 și 2005 (33,5%), urmate de cele produse între 1990 și 2000 (33,3%) și de cele ieșite de pe poarta fabricilor între 2005 și 2007 (16,1%). În privința satisfacției generale oferite de autoturismul deținut, cei mai mulțumiți par a fi deținătorii de BMW, dintre ei 64,1% declarându-se foarte mulțumiți sau extrem de mulțumiți. Pe locurile doi și trei, în această privință, se află deținătorii de Audi (61,5%) și Skoda (60,5%).
Ce recomandă proprietarii de mașini
Surprinzător însă, deși se declară foarte mulțumiți de vehiculul deținut, mulți posesori de mașini germane nu ar recomanda cunoștințelor o achiziție similară. Doar 74,4% din posesorii de Opel recomandă aceeași marcă, la fel ca și 77,1% din deținătorii de BMW. În vârful clasamentului, din acest punct de vedere, se situează proprietarii de Volvo, nu mai puțin de 85,7% dintre ei recomandând aceeași marcă, urmați de deținătorii de Mercedes-Benz (85,5%) și cei care au o Toyota (82,5%).
Chiar mai interesante sunt intențiile declarate de a cumpăra din nou aceeași marcă. Astfel, doar 48% din deținătorii unui Volkswagen cumpărat nou au în plan să achiziționeze un Volkswagen de ocazie și 58% din cei l-au cumpărat la mâna a doua vor un Volkswagen nou. În schimb, 30% din posesorii unui model Dacia produs înainte de 2004 și achiziționat, la vremea aceea, nou, vor acum un Volkswagen de ocazie. Alți 18% și-ar cumpăra un Opel second-hand, iar  12%, un BMW la mâna a doua. Cu toate acestea, 46% dintre cei care au cumpărat o Dacie de ocazie au în plan achiziționarea unui model nou al aceleiași mărci.  
Din totalul respondenților, deținători sau nu de mașină, care au intenția de a achiziționa un vehicul, cei mai mulți, 19,3%, ar cumpăra un Volkswagen, alți 14,7%, un Opel, iar 11,9%, un BMW. Pe zone geografice, situația arată la fel de interesant. În Moldova, cei mai mulți doritori de mașină, fie ea nouă sau de ocazie, ar cumpăra un Volkswagen. La fel și în Ardeal sau în Banat. În Muntenia, însă, marca Volkswagen se află pe locul doi, după Opel. Este demnă de luat în seamă și evoluția prețului pentru mașinile second-hand, rezultând din analiza ofertelor postate pe portalul auto.ro.
Astfel conform indicelui Auto Index, care prezintă media prețurilor, acestea au scăzut cu 11,92% între noiembrie 2009 și noiembrie 2010. Cel mai accentuat declin l-a înregistrat marca Peugeot, care a pierdut 23,76% din preț, iar cea mai mică reducere, Skoda care a pierdut doar 0,94%. Surprinzător, mașinile Audi s-au scumpit, în medie, cu 1,4%.