Astfel, românii care nu-și plătesc la timp facture de energie electrică ar putea rămâne pe întuneric mult mai ușor, dacă nu vor plăti o garanție furnizorului de electricitate.

Banii pe care oamenii trebuie să-i depună în contul furnizorului pentru a nu fi debranșați reprezintă media a trei facturi, încasate cu titlul de garanție. Cu alte cuvinte, o familie cu dificultăți financiare care a întârziat plata ultimelor două facturi va fi obligată să mai plătească încă trei pentru a nu rămâne fără energie electrică. În cazul persoanelor prinse că fură curent, garanția se va întinde pe un an de zile, scrie Ziare.com.

Constrângerea poate fi aplicată, potrivit ordinului ANRE, doar de către furnizorii de ultimă instanță, cum sunt Enel, CEZ și E.ON.

Până acum, românului ajuns în prag de debranșare ii era suficient sa își plătească, chiar și în ultimul moment, restanțele către furnizorul de electricitate, ca să se asigure ca nu rămâne în beznă. ANRE a menționat totuși în ordin ca furnizorii n-au dreptul să le ceara garanții „consumatorilor vulnerabili”. Sunt considerați ‘consumatori vulnerabil’ doar oamenii înscriși in bazele de date ale instituțiilor de protecție sociala sau cei care sunt, totodată, bătrâni și bolnavi, potrivit Regulamentului de furnizare a energiei electrice.

Mai multe detalii pe Ziare.com.

 

https://www.ziare.com/preturi/curent/cine-intarzie-cu-plata-facturii-la-curent-va-fi-obligat-sa-achite-si-ce-n-a-consumat-1539125