ianuarie 2004, s-a inregistrat cel mai mare scor in mediul urban, in prime time (orele 19-23): 23,1% Pro TV 17,5% Antena 1. Spre sfarsitul anului, diferentele au fost mai mici, Antena 1 apropiindu-se in decembrie la mai putin de un procent.Antena s-a concentrat atat de tare sa bata Pro TV, incat a uitat ca mai exista pe piata un al treilea jucator puternic. Sondajele TNS-AGB International, pe durata intregii zile, la nivel urban, arata ca, in numai putin de sase luni, cotele de piata ale Antenei 1 au fost mai mici decat ale TVR1. Din ianuarie pana in iunie, cu exceptia lunii martie, TVR1 a ocupat pozitia a doua in ceea ce priveste cota de piata medie pe programele difuzate in intreaga zi. In iunie, de exemplu, datorita meciurilor din Campionatul European de Fotbal, canalul public a avut o cota de piata de 14,8%, fata de 11,2 Antena1, iar Pro TV a inregistrat 16,3%. De altfel, TVR1 a exploatat la maximum cele doua evenimente sportive ale anului 2004: CE de fotbal si Olimpiada de la Atena. Luna august i-a adus din nou avantaj in fata Antenei 1. De Olimpiada a profitat si TVR2, care in august a prins cea mai buna cota de piata din tot anul: 5,4%. Singura televiziune care nu a fost afectata de aceste evenimente a fost Acasa TV, cu o cota de piata constanta pe tot parcursul anului: 10-11%, ceea ce arata ca are un public „prizonier”. Daca in prime time Realitatea TV a gravitat in jurul unei cote de piata de 3%, pe durata unei zile (all day), postul de nisa si-a aratat din plin rolul de televiziune de stiri, astfel ca in decembrie a avut o cota de vizionare de 5%, egaland Prima TV si lasand in urma alte doua posturi generaliste, B1 TV si National TV, si unul public, TVR2!Antena 1 n-a reusit sa treaca peste cota de piata a Pro TV, dar si-a luat revansa in topul emisiunilor de divertisment. Din primele zece programe de mare audienta ale anului, trei apartin Antenei si doar unul al Pro TV. Restul sunt produse de TVR. Lider este „Din dragoste”, cu 1,4 milioane de telespectatori pe minut (39 de difuzari), urmat de „Surprize, surprize” (1,3 milioane). Pro TV cu „Vacanta Mare” este abia pe locul cinci, cu 1,19 milioane de telespectatori, dupa Divertis Parc (1,22 milioane). Urmeaza in top „Iarta-ma” (1,16 milioane), „Folclorul contraataca” (948 de mii) si „Sot si sotie” (734 de mii). Batalia posturilor mici a fost castigata de National TV. Noua grila de toamna-iarna, cu „blonde”, „manele”, „nationala de bere” si mult fotbal, a miscat cat de cat cota sa de piata, ajungand in decembrie la 2,2% in prime time si 2,5% all day. Anul 2004 a fost prost pentru B1 TV. Cu emisiuni improvizate, cota de piata, care la inceputul anului era de 2,3-2,4%, a ajuns in decembrie la 1-1,5%.Bollywood-ul a egalat Hollywood-ul in topul filmelor difuzate de posturile romanesti. „Vagabondul” a fost cel mai urmarit film din 2004, cu 1,64 milioane de telespectatori pe minut, la TVR1. Urmeaza in top „Evadatul” (Pro TV, cu 1,53 milioane), „O floare si doi gradinari” (TVR1, 1,38 milioane), Taxi II (film frantuzesc, cu care Pro TV a atras 1,34 milioane telespectatori) si „Tantalaul si gogomanul” (Pro TV). Care au fost varfurile fiecarei televiziuni? Programul cu cea mai mare audienta de la TVR1 in mediul urban a fost Gala „Cei mai iubiti romani”, cu 2,22 milioane de telespectatori pe minut. Editia speciala TEO Valentine Day a fost cea mai vizionata la Pro TV 1,2 milioane de telespectatori. Antena 1 se poate lauda cu cea mai urmarita emisiune a sa: „O zi cu Fat Frumos” 1,7 milioane. La Prima TV nici o surpriza: „Cronica Carcotasilor”, cu o medie de 624 de mii de telespectatori. Serialul „Numai iubirea” s-a dovedit o locomotiva de audienta pentru Acasa TV. Telenovela autohtona, cu 879 de mii de telespectatori pe minut in 30 de episoade, a devansat clasicele seriale sud-americane, care se afla pe locurile urmatoare in topul preferintelor. Realitatea TV a scos cel mai mare varf cu talk-show-ul „Alegi presedintele” (384 de mii de telespectatori). B1 TV si National TV au beneficiat de varfuri de audienta cu meciuri de fotbal din Cupa Italiei, respectiv Divizia Nationala. In 2004, Pro TV a livrat cele mai multe puncte de audienta (GRP) 528.551 pentru 145.288 de spoturi difuzate. Asta inseamna ca un spot difuzat la Pro TV a fost vazut in medie de 400.000 de telespectatori in urban. Din cele 144.635 de spoturi de la Antena 1, fiecare a adus, daca facem media, aproximativ 280.000 de telespectatori. Statia publica a avut acelasi numar de telespectatori pe spot, remarcabil daca ne gandim ca a dat doar 86.607 spoturi. Chiar daca Prima TV a avut cel mai mare numar de reclame difuzate, 148.527, audienta mica i-a adus doar 120.000 de vizionari pe spot.
Romanii s-au lipit de televizoare
13 ianuarie 2005, 12:00
Ultima modificare în 13 ianuarie 2005, 14:00
ianuarie 2004, s-a inregistrat cel mai mare scor in mediul urban, in prime time (orele 19-23): 23,1% Pro TV 17,5% Antena 1. Spre sfarsitul anului, diferentele au fost mai mici, Antena 1 apropiindu-se in decembrie la mai putin de un procent.Antena s-a concentrat atat de tare sa bata Pro TV, incat a uitat ca mai exista pe piata un al treilea jucator puternic. Sondajele TNS-AGB International, pe durata intregii zile, la nivel urban, arata ca, in numai putin de sase luni, cotele de piata ale Ante
Etichete: arhiva,
milion,
telespectator
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook