România a fost inclusă în studiu pentru a treia oară consecutiv, alături de alte 37 de ţări. Studiul arată că antreprenoriatul este extrem de apreciat atât la nivel global, cât şi în România, unde atitudinea pozitivă cu privire la antreprenoriat a crescut cu 5%, în comparaţie cu anul trecut (75%), situându-se peste media europeană (73%).
Pentru români, cel mai important aspect pentru a iniţia o afacere este perspectiva unui venit suplimentar (63%), semnificativ mai mare decât media la nivel internaţional (34%). 3 din 4 români consideră că antreprenoriatul se poate învăţa, în special în şcoli şi licee sau prin programe speciale de sprijin pentru pornirea unei afaceri.
Bucureştenii au cel mai ridicat potenţial antreprenorial (49%), dar moldovenii sunt în fruntea clasamentului la atitudinea pozitivă faţă de antreprenoriat (85%), fiind urmaţi de bucureşteni (78%) şi ardeleni (75%). Mai puţin entuziasmaţi faţă de ideea antreprenoriatului sunt cei care locuiesc în regiunile Muntenia (68%) şi Dobrogea (57%).
Românii sub 35 de ani doresc să urmeze modele de business tangibile şi au nevoie de programe pentru dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale, se arată în raportul realizat de Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK) Nuremberg şi Technical University Munich (TUM), la iniţiativa Amway.
În medie, 75% dintre respondenţi, la nivel global, au o atitudine pozitivă privind antreprenoriatul, în creştere cu 4% faţă de anul 2013. 80% din persoanele sub 35 de ani se dovedesc a fi mult mai optimiste faţă de celelalte grupe de vârstă. În România, segmentul cuprins între 35 şi 49 de ani are un potenţial antreprenorial mediu (37%), iar respondenţii români cu vârsta peste 50 de ani sunt cel mai puţin dornici să îşi înceapă propria afacere.
La nivel global, respondenţii consideră că cel mai important aspect al antreprenoriatului îl reprezintă stăpânirea abilităţilor de afaceri (42%), urmat de abilităţile de management, precum şi de antreprenoriatul pus în practică (37%).
Motivele principale care duc la alegerea antreprenoriatului sunt independenţa faţă de un angajator şi posibilitatea de a fi propriul şef (46%), precum şi posibilitatea de a pune în practică propriile idei (43%). Aceleaşi motive îi determină pe respondenţii din România să îşi înceapă propria afacere – 63% sunt atraşi de perspectiva unui venit suplimentar, iar 45% doresc independenţa faţă de angajator şi să devină propriul lor şef.
SURSA: Agerpres