Ce iau în calcul șoferii din România atunci când aleg cauciucurile pentru sezonul rece?

Românii sunt mai meticuloși decât restul europenilor atunci când vine vorba de alegerea anvelopelor de iarnă, un studiu recent demonstrând acest lucru.

În România, utilizarea anvelopelor de iarnă nu este o opțiune, ci o obligație. Dacă drumul este acoperit de zăpadă, gheață sau polei, anvelopele de iarnă devin esențiale. Trebuie montate pe toate roțile mașinii, iar utilizarea lor nu se limitează la o perioadă fixă. Conform condițiilor meteo și ale drumurilor, șoferii sunt obligați să le folosească pe întreaga perioadă a sezonului rece.

Deci, cum aleg românii anvelopele de iarnă

Conform unui studiu realizat de Ipsos pentru Goodyear, doar 31% dintre șoferii români își cumpără anvelope de iarnă strict din necesitatea de a respecta legislația. Restul optează pentru ele dintr-un alt motiv: creșterea siguranței în condiții de iarnă. Iar 53% dintre aceștia declară că se simt mult mai încrezători atunci când mașina lor este echipată corespunzător cu anvelope de iarnă.

Pentru majoritatea șoferilor români, decizia de a alege anvelopele de iarnă se bazează în principal pe performanțele acestora în ceea ce privește aderența și frânarea pe gheață și zăpadă. Căci, pentru români, siguranța pe drumuri în timpul iernii nu este negociabilă.

Mai interesant este că studiul relevă și o diferență importantă între șoferii europeni care aleg anvelope premium față de cei care optează pentru non-premium. Conform raportului, 65% dintre șoferii europeni care aleg cauciucuri de marcă premium au mult mai multă încredere în siguranța lor pe timp de iarnă. Spre deosebire, doar 54% dintre cei care aleg anvelope non-premium simt același nivel de siguranță.

Astfel, proporția celor care aleg anvelope de iarnă pentru performanțele superioare de aderență și frânare în România depășește media europeană. Iar acest lucru nu este doar o alegere, ci o necesitate într-o țară unde iarna poate deveni o provocare.

Care sunt caracteristicile tehnice ale anvelopelor de iarnă?

În România, anvelopele trebuie să poarte simbolul M+S (Mud+Snow) pentru a fi considerate conforme cu legislația. De asemenea, banda de rulare trebuie să aibă o adâncime minimă de 1,6 mm pe cel puțin două treimi din lățimea cauciucului.

În alte țări europene însă, regulile sunt ceva mai stricte. Aici, anvelopele de iarnă trebuie să poarte și simbolul fulgului de zăpadă cu trei vârfuri, cunoscut sub denumirea de Three-Peak Mountain Snowflake (3PMSF). Acest marcaj este mult mai exigent decât M+S, indicând faptul că anvelopa respectă standarde mai înalte de performanță pentru condițiile de iarnă, oferind o frânare și o manevrabilitate superioare pe gheață, zăpadă și noroi.

Astfel, este clar că anvelopele de iarnă nu sunt doar o chestiune de legalitate, ci și o alegere crucială pentru siguranța fiecărui șofer în fața capriciilor vremii.