Potrivit acestuia, diferenţa poate fi argumentată prin adaptarea intenţiilor clientului la oferta de locuinţe existentă în piaţă şi eventualele limitări în bugetul de achiziţie.
‘În procesul de achiziţionare a locuinţei apar în mod natural diferenţe între ce îşi doreşte clientul să achiziţioneze şi ce achiziţionează efectiv’, a declarat Teodor Mincu, şeful Biroului Intermediari BCR, care gestionează relaţiile cu agenţiile şi dezvoltatorii imobiliari.
Sondarea pieţei s-a realizat prin intermediul unui road-show naţional desfăşurat în toate regiunile ţării. La aceste evenimente au participat cei mai importanţi 300 de jucători de pe piaţa imobiliară din România, respectiv agenţii imobiliare şi dezvoltatori.
„Observăm o estompare a diferenţelor dintre Bucureşti şi pieţele locale în ceea ce priveşte utilizarea internetului ca mediu de afaceri. Această tendinţă este normală având în vedere creşterea ratei de penetrare a internetului la nivel regional în ultimii ani. Agenţii imobiliari sunt conştienţi că cea mai mare parte a potenţialilor cumpărători de locuinţe sunt utilizatori de internet, de aceea acordă o atenţie tot mai mare publicării anunţurilor în mediul digital’, a declarat Adina Vasilescu, publisher la MagazinulDeCase.
De asemenea, Adrian Erimescu, general manager al portalului imobiliare.ro a afirmat că după trei ani de criză noul agent imobiliar este mai instruit, mai responsabil şi axat pe rezultate.
‘Multe agenţii imobiliare au angajaţi sau apelează la consultanţi externi pentru a-şi optimiza prezenţa în mediul online, iar investiţiile de timp şi bani sunt orientate spre strategii de social media puse la punct, site-uri optimizate de foarte bună calitate şi o prezenţă bine gândită pe portalurile de specialitate’, a spus Erimescu.