Românii vor apartamente de 55 mp, dar îşi permit doar locuinţe de 48 mp

Potenţialul client al unei locuinţe îşi doreşte, în medie, să achiziţioneze un apartament de 2 camere cu suprafaţa utilă de 55 mp, dar achiziţionează un apartament cu suprafaţa medie de 48 mp, potrivit sondajului de piaţă 'Intenţiile cumpărătorului de locuinţă (ICL)', efectuat în Semestrul I 2011 de Banca Comercială Română (BCR).

Potrivit acestuia, diferenţa poate fi argumentată prin adaptarea intenţiilor clientului la oferta de locuinţe existentă în piaţă şi eventualele limitări în bugetul de achiziţie.

‘În procesul de achiziţionare a locuinţei apar în mod natural diferenţe între ce îşi doreşte clientul să achiziţioneze şi ce achiziţionează efectiv’, a declarat Teodor Mincu, şeful Biroului Intermediari BCR, care gestionează relaţiile cu agenţiile şi dezvoltatorii imobiliari.

Sondarea pieţei s-a realizat prin intermediul unui road-show naţional desfăşurat în toate regiunile ţării. La aceste evenimente au participat cei mai importanţi 300 de jucători de pe piaţa imobiliară din România, respectiv agenţii imobiliare şi dezvoltatori.

„Observăm o estompare a diferenţelor dintre Bucureşti şi pieţele locale în ceea ce priveşte utilizarea internetului ca mediu de afaceri. Această tendinţă este normală având în vedere creşterea ratei de penetrare a internetului la nivel regional în ultimii ani. Agenţii imobiliari sunt conştienţi că cea mai mare parte a potenţialilor cumpărători de locuinţe sunt utilizatori de internet, de aceea acordă o atenţie tot mai mare publicării anunţurilor în mediul digital’, a declarat Adina Vasilescu, publisher la MagazinulDeCase.

De asemenea, Adrian Erimescu, general manager al portalului imobiliare.ro a afirmat că după trei ani de criză noul agent imobiliar este mai instruit, mai responsabil şi axat pe rezultate.

‘Multe agenţii imobiliare au angajaţi sau apelează la consultanţi externi pentru a-şi optimiza prezenţa în mediul online, iar investiţiile de timp şi bani sunt orientate spre strategii de social media puse la punct, site-uri optimizate de foarte bună calitate şi o prezenţă bine gândită pe portalurile de specialitate’, a spus Erimescu.