Noi prețuri la biletele de tren

Începând cu duminică, 15 decembrie 2024, iprețurile biletelor de tren și ale abonamentelor au fost actualizate, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2024 – 2025, reflectând inflația.

Conform Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), un abonament de 3 ore pentru zona metropolitană București va costa 12,5 lei, cu 50 de bani mai mult decât până acum. De asemenea, abonamentele pentru 24 de ore, 72 de ore, 7 zile și 15 zile vor avea următoarele prețuri: 22 lei (față de 21 lei), 63 lei (față de 60 lei), 131 lei (față de 125 lei), și respectiv 204 lei (față de 195 lei). Abonamentul de 30 de zile va ajunge la 272 de lei, față de 260 de lei.

În ceea ce privește transportul către Aeroportul Henri Coandă, prețul biletului a crescut de la 5,5 lei la 6 lei.

Rezervările de locuri vor costa 6 lei la trenurile InterCity, iar pentru trenurile Regio și InterRegio, tariful va varia în funcție de distanță, de la 1,5 lei pentru 1-60 km, până la 6 lei pentru distanțele mai mari de 500 km. În plus, pentru distanțele între 1-40 km, rezervarea locului este opțională.

În cazul vagoanelor de dormit, suplimentul pentru o cabină single va fi de 235,5 lei (față de 225 lei), iar pentru un pat într-o cabină cu două locuri, tariful va fi de 125,5 lei, comparativ cu 120 lei anterior. În ceea ce privește vagoanele cușetă, tarifele vor crește la 81,5 lei pentru un pat într-o cabină cu patru locuri și 60,5 lei pentru un pat într-o cabină cu șase locuri.

Transportul bicicletelor nepliabile va costa între 7,5 lei și 26 de lei, în funcție de distanță.

Sursă: Inquam Photos, Casian Mitu

CFR Călători, în clasamentul celor mai bune companii feroviare din Europa

Un studiu realizat de ONG-ul Transport & Environment a evaluat 27 de operatori feroviari europeni pe baza prețurilor, punctualității, experienței călătorilor și altor criterii importante. România este reprezentată în clasament de CFR Călători, care ocupă locul 11, cu un scor total de 6,1, devansând operatori de renume precum Deutsche Bahn (locul 16) și PKP din Polonia (locul 13). La polul opus, Eurostar, cunoscut pentru legătura sa între Londra și Paris prin Canalul Mânecii, ocupă ultimul loc (27), fiind criticat pentru prețurile ridicate și performanțele mediocre.

CFR Călători se evidențiază pozitiv prin disponibilitatea trenurilor de noapte, fiind printre liderii acestui segment alături de operatorul austriac ÖBB. Cu toate acestea, compania românească este printre cele mai slab cotate în ceea ce privește politicile de rambursare a biletelor în caz de întârzieri sau anulări, o problemă comună și altor operatori din Europa de Est. Mai multe detalii sunt disponibile aici.