Românii au cumpărat, în primele opt luni ale anului, 571 de mașini hibride și electrice 100%, volum dublu față de aceeași perioadă din 2015, relevă statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA)
Astfel, în perioada ianuarie — august, vânzările de autovehicule ecologice au reprezentat echivalentul a 0,8% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național, în creștere de la 0,4%, comparativ cu datele consemnate în primele 8 luni din anul anterior.
De la începutul anului și până în 31 august au fost comercializate 571 de mașini electrice 100% și hibride, mai mult cu 109,2% față de intervalul ianuarie — august 2015, când se consemnaseră 271 de unități din această categorie.
Statistica APIA arată că, numai la nivelul lunii august, s-au vândut 169 de mașini ecologice, în creștere cu 77,9%, în comparație cu luna precedentă, când s-au înregistrat 95 de unități.
În topul celor mai comercializate mărci auto 'verzi', din ianuarie până în august, primul loc este ocupat, în continuare, de Toyota, cu 391 de unități (+118,4% față de primele 8 luni din 2015), urmată de Lexus (105 unități, +238,7%), BMW (23 unități, față de niciun exemplar vândut în perioada ianuarie — august 2015) și Land Rover (11 unități,—26,7%).
Datele APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495 de unități, mai mult decât dublu (110%), comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unități.
La nivel general, producția națională de autovehicule a înregistrat un total de 240.005 unități, în primele opt luni din acest an, în scădere cu 6,5%, față de același interval din 2015, în timp ce vânzările s-au încadrat pe un trend ascendent, până la 87.447 unități (+16,1%).
În august, volumul vânzărilor de autovehicule a fost de 11.578 de unități, mai mare cu circa 25% față de luna similară a anului trecut, iar autoturismele au contribuit cu un plus de 14,8%, respectiv 9.324 exemplare.
Potrivit APIA, în ceea ce privește raportul persoană fizică/persoană juridică, principalul motor al vânzărilor pe segmentul de autoturisme îl reprezintă categoria persoanelor juridice, cu o pondere de 70% din total.
Pe de altă parte, în funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel au ajuns la o pondere în total piață de 48,3%, în primele opt luni din acest an, față de aceeași perioadă din anul anterior, când procentajul era de 54%