Cei mai mulţi români care merg în mall-uri îşi doresc să găsească mai multe opţiuni pentru mâncare sănătoasă, oferte inovative, dar şi facilităţi pentru familiile cu copii.
Astfel, potrivit unui studiu, românii sunt consideraţi vizitatori frecvenţi ai mall-urilor – peste 65% dintre cei chestionaţi în cadrul studiului merg în mall-uri cel puţin o dată pe săptămână. Preferinţele a peste jumătate din respondenţi se îndreaptă spre marile centre comerciale, care au mai mult de 50 de magazine. Studiul ”Food&Beverage in a shopping center”, citat de Agerpres, mai arată că cntrele comerciale mici situate în oraş sunt pe locul doi în topul vizitatorilor, urmate de marile centre de la marginea oraşelor. Centrele comerciale situate în oraşe sunt preferate, atât de vizitatorii frecvenţi, cât şi de cei ocazionali.
”Cercetările noastre mai arată ca românii apreciază într-o măsură mai mare decât alţi consumatori din Uniunea Europeană existenţa unor opţiuni de mâncare sănătoasă, calitatea mâncării, servirea rapidă, conceptele noi şi interesante de restaurante”, explică Laura Dumea-Bencze, Head of Research, CEE, CBRE România, realizatorul studiului. Conform acestuia, 70% dintre cei intervievaţi spun că, deşi scopul principal pentru care ajung în mall este să ia masa, merg apoi să viziteze şi magazinele. Este cel mai mare procentaj înregistrat în toate cele 22 de ţări europene în care a fost realizat un astfel de studiu. De asemenea, imensa majoritate a respondenţilor (94%) merg însoţiţi de prieteni, rude, copii sau colegi când iau masa în centrele comerciale.
Aproximativ 36% dintre cei chestionaţi consideră că au avut experienţe excelente sau foarte bune când au luat masa la mall, iar o treime dintre respondenţi resimt lipsa unor restaurante de top în centrele comerciale pe care le vizitează. În privinţa tipurilor de mâncăruri pe care le savurează romanii în mall-uri, 35% dintre ei iau o gustare, 29% preferă să ia prânzul şi doar 1% merg în mall pentru mic dejun, acesta din urmă fiind cel mai mic procentaj înregistrat în rândul tuturor respondenţilor din Uniunea Europeană.
Reţelele de fast-food nu sunt considerate opţiuni majore în viitor pentru consumatori, mai precizează studiul CBRE, de vreme ce doar 25% dintre aceştia îşi doresc mai multe reţele de fast food în mall-uri în timp ce 35% dintre cei intervievaţi ar vrea să existe mai puţine astfel de unităţi în centrele comerciale.