George Popârlan este unul dintre puţinii români care lucrează pentru compania germană BMW şi nu pe orice poziţie, ci pe una de conducere
Din 2009, George Popârlan, 37 de ani, ocupă funcţia de Market Development Manager EMEA Region. Mai concret, acesta se ocupă de implementarea şi dezvoltarea serviciilor şi produselor BMW Financial Services în toate ţările din regiune, în concordanţă cu viziunea şi strategia BMW Group precum şi stabilirea de parteneriate cu bănci şi companii de leasing locale. În ţările în care BMW Financial Services nu are propriile entităţi, precum România, compania a ales să implementeze produsele şi serviciile financiare cu ajutorul unor parteneri locali (bănci, companii de leasing).
După ce a terminat Academia de Studii Economice, George Popârlan a ales o carieră în domeniul auto. A început în anul 2002 în poziţia de consilier vânzări pentru Renault. După trei ani a trecut în domeniul Financial Services, tot pentru grupul Renault la RCI Leasing România, ca Area Sales Manager. După alţi trei ani şi jumătate a mers la Porsche Finance Group. A venit apoi propunerea de a se alătura grupului BMW, mai precis să ocupe poziţia de Retail Manager pentru BMW Financial Services în România. Din septembrie 2013, el s-a mutat la München pe o poziţie de project management pentru ţările din Europa Centrală şi de Est.
„Alături de Market Development pentru regiunea EMEA, astăzi sunt şi BMW Financial Services Country Manager pentru Ucraina, fiind responsabil de cooperarea pe care o avem încheiată la nivel local cu două instituţii financiare, dezvoltarea de produse noi de finanţare, îmbunătăţirea proceselor, atingerea obiectivelor de profit şi cota de piaţă“, spune Popârlan.
Printre cele mai notabile realizări ale lui George Popârlan se numără semnarea de contracte de cooperare în Ucraina şi Slovenia, dezvoltarea produsului de leasing operaţional în Ucraina, implementarea de contracte cobranded în Ungaria, Cehia şi Ţările Baltice. „Anul acesta, cel mai important proiect este implementarea BMW Financial Services în Africa, regiunea Subsahariană. Aceasta presupune analiza pieţei locale, potenţialul acesteia, identificarea partenerilor adecvaţi cu ajutorul cărora să pot implementa în această regiune produse de finanţare şi produse de asigurare BMW“, precizează Popârlan.
Răbdare şi seriozitate
Lucru într-o multinaţională este la îndemâna oricui, însă sfatul managerului de la BMW esta ca absolvenţii de la noi să aibă foarte multă răbdare, să-şi planifice construirea carierei cu paşi mici şi să nu încerce să sară peste anumite etape. „Astăzi tendinţa tinerilor este de a dori să ocupe funcţii cât mai înalte într-o companie, să conducă o echipă imediat ce termină o facultate. Cred că setarea unor astfel de aşteptări este una ambiţioasă, dar nerealistă. Dacă vor avea suficientă răbdare şi vor trata cu multă seriozitate şi respect jobul şi compania pentru care lucrează, sunt foarte convins că va veni şi răsplata“, este de părere Popârlan.