După absolvirea Facultăţii de Finanţe şi Bănci din cadrul ASE Bucureşti, Tudor a pornit către Rotterdam, Olanda, pentru un masterat în Antreprenoriat, Strategie şi Economia Organizaţiei, din cadrul Şcolii de Economie Erasmus. În 2009, după finalizarea masteratului, a început un internship în domeniul inovatiei in incubatorul de inovaţii. Din 2009 până în 2011 a lucrat ca Business Developer. Ulterior a înfiinţat XL Team împreună cu doi parteneri olandezi.

XL Team este o companie româno-olandeză cu experienţă în proiecte inovatoare, urmare a anilor petrecuţi într-un incubator de inovaţii din Amsterdam, parte dintr-o instituţie financiară olandeză. În Olanda compnie este prezentă pe piaţa dezvoltatorilor IT din 2007, cu o echipă de conducere cu peste 20 de ani experienţă pe piaţa IT.
 
Din 2007, compania a reuşit să dezvolte diferite proiecte inovatoare, de la o platformă pentru vânzarea biletelor sportive bazată pe teoria opţiunilor, până la o platforma de administrare a cheltuielilor familiei care, în timp, îţi poate sugera decizii de îmbunatăţire a cheltuielilor.

“În 2012 am dezvoltat pentru unul din cele mai mari fonduri de pensii o platformă de tranzacţionare a unei părţi din contribuţiile la pensii ale contribuabililor în diferite instrumente financiare, spre exemplu titluri de stat sau obligaţiuni guvernamentale”, a declarat Tudor Cobalas.

Cum a ajuns în România?

Revenirea în România a fost determinată de creşterea echipei şi a activităţii biroului din Bucureşti, argument pentru care Tudor s-a întors la sfârşitul anului 2012. Planurile companiei sunt de expansiune, dorind să încheie anul cu o echipă de peste 40 de programatori în Bucureşti.
Una dintre cele populare aplicaţii ale XL Team este  mysnooze.com, ce îi ajută pe călători să-şi definească un profil de preferinţe, ca şi Like-urile de pe Facebook, care ulterior pot fi împărţite cu hotelul înainte de şedere. “Industria hotelieră operează încă într-un mod tradiţional, fără să utilizeze informaţii disponibile online despre călătorii lor, mai ales clienţii noi. Cu mysnooze.com, facem ca distribuirea şi accesul la astfel de informaţie să fie controlat de călători şi să fie distribuit la momentul oportun, înainte de check-in”, explică  Cobalas.

Gropometru, la 2 săptămâni de la lansare

O altă aplicaţie este Gropometru – de înregistrare a gropilor pe care şoferii le iau involuntar în timp ce conduc. “În acest moment avem peste 120.000 de date înregistrate şi o confirmare din partea utilizatorilor asupra utilităţii aplicaţiei, în mai puţin de 2 săptămâni de la lansare. O dată cu această confirmare din partea utilizatorilor, putem să dezvoltam în continuare restul de functionalităţi la care ne-am gândit. Gropometru va fi aplicaţia ce te va notifica din timp asupra gropilor din carosabil periculoase pentru tine. Iar într-o fază ulterioară, vrem să venim în întâmpinarea şoferilor în legătură cu starea suspensiei maşinii prin pronosticuri când suspensia sau componente ale suspensiei trebuie schimbate”, spune Cobalas.

Comnpania are mai multe concepte similare cu Gropometru din punct de vedere impact pentru utilizatorul final, pe lânga proiectele interne menţionate mai sus: mysnooze.com – pentru industria hotelieră şi Gropometru – pentru şoferii din România, XL Team dezvoltă şi o aplicaţie de testare care se numeste DTM Tool (www.dtmtool.com). Aceasta aplicaţie ajută echipele de testare să salveze 60% din timpul necesar procesului de testare, dar şi conferă posibilitatea de a testa înainte ca o linie de cod să fie scrisă.

Majoritatea clienţilor companiei sunt din Olanda, dar în acest moment XL Team vede un potenţial mare de a oferi acelaşi tip de servicii, de la user interaction şi usability design, până la back-end şi mentenanţa şi pentru piaţa locală.

“Anul acesta pregătim lansarea unui prototip pentru mobile payments ce nu necesită o investiţie pe partea de hardware şi o aplicaţie simplă pentru servicii de taximetrie. Urmărim cu atenţie şi trendul legat de mobile commerce pentru care vom lansa o platformă de adaptarea a webshop-urilor pentru terminale mobile. Toate acestea sunt proiecte interne, prin care intenţionăm să ne pavăm drumul către propriul incubator de start-up-uri şi inovaţii, unde vom invita concepte şi generatori de idei ce au nevoie de ajutor pentru execuţie, network şi resurse” , încheie Cobalas.