Florăria a fost proiectată ca un concept store 100% tehnologizat, dotat cu prima vitrină interactivă din retailul clasic românesc, care le va permite clienţilor să interacţioneze cu tot portofoliul FlorideLux, inclusiv cel online.
Florăria FlorideLux din Titulescu este şi primul magazin offline deschis în regim propriu, şi nu de franciză, al grupului FlorideLux, decizie care, susţin reprezentanţii companiei, acoperă nevoia componentei offline în structura business-ului, pe o piaţă din ce în ce mai puternică, cu concurenţă acerbă.
„Piaţa bucureşteană este dificilă, aglomerată, cu un mix atipic de cumpărători, între cei tradiţionalişti, care ţin la florarul lor dintotdeauna, şi cei moderni, care sunt mereu în căutare de flori, buchete, plante şi cadouri inedite. Statisticile noastre arată că în Bucureşti sunt peste 800 de tarabe cu flori şi în jur de 200 de florării. Vorbim de o piaţă de aproape 40 de milioane euro, cumulată între vânzările zilnice şi evenimente”, a declarat Marius Dosinescu, CEO şi Fondator FlorideLux.
Potrivit acestuia, coşul mediu de flori achiziţionat offline, în Bucureşti, se ridică la 80- 100 lei, faţă de cel online, care este dublu, de 200 lei. Printre clienţii FlorideLux se numără şi cei medium-top, care cheltuiesc în medie 400 de lei pe flori, ajungând uneori şi la 700 – 800 lei, în funcţie de perioadele de vârf, de Crăciun sau 1 – 8 Martie.
Noua florărie din Titulescu este şi cel mai puternic tehnologizat magazin din România, dotat cu o vitrină interactivă în valoare de 2.500 euro, care le permite clienţilor să intercţioneze şi cu website-ul FlorideLux.ro direct din stradă.
„Este ceva atipic sa regăseşti într-o florărie o vitrină interactivă, dar avem nevoie ca oamenii să poată interacţiona cu website-ul şi din stradă, prin simpla atingere a vitrinei, să regăsească foarte uşor cele peste 5.000 de produse disponibile. Practic, prin simpla atingere poate alege produsul, completa datele de livrare şi facturare, iar la final pe ecran i se va afişa un QR code care, prin scanare, îl va trimite către pagina securizată de plată a PayU, procesatorul nostru de plăţi online”, explică Dosinescu.
Acesta susţine că motivul alegerii plăţii prin intermediul mobilului este dat de securitatea necesară la introducerea datelor cardului, urmând ca, în viitor, să implementeze şi portofele digitale care, prin simplă scanare, va procesa comanda fără a mai fi necesară reintroducerea datelor de card.
Circa 600 de clienţi lunar şi afaceri de 150.000 euro în primul an
Reprezentanţii florăriei estimează o medie de circa 600 de clienţi, lunar, pentru concept store-ul FlorideLux, preponderent femei – peste 60%, persoane active, cu venituri peste medie şi vârste între 25 şi 55 de ani.
„Cifra de afaceri în primul an de activitate va fi de aproximativ 150.000 euro, având în vedere că florăria va fi atât magazin, cât şi centru de producţie pentru comenzile online. Clienţii vor avea la dispoziţie o gamă largă de produse, de la aranjamente florale, buchete, cadouri, flori la fir, până la cadouri pentru casă şi grădină”, afirmă CEO-ul FlorideLux.