Astfel, dacă în 2013, deasupra României au trecut 525.574 de zboruri, numărul lor a crescut la 594.264 în 2014 şi la 631.068 anul trecut, ceea ce înseamnă un avans de 13% în 2014 faţă de 2013 şi de 6% anul trecut faţă de anul 2014.
”Din 2014, toată zona aeriană din regiunea Crimeea a Mării Negre a fost închisă, ceea ce a creat şi creează probleme pe zona de sud a României. Traficul care acoperea nordul ţării s-a mutat pe partea de sud, astfel că, în anumite sectoare, controlorii de trafic sunt supraîncărcaţi, lucru care produce stres şi oboseală”, a spus Cimpuieru, citat de Agerpres.
El a subliniat însă că aceşti controlori care se ocupă de gestionarea traficului aerian sunt foarte bine pregătiţi şi au fost antrenaţi să facă faţă acestui tip de situaţie. ”Totuşi, traficul continuă să crească. În perioada ianuarie – aprilie a acestui an, observăm o creştere cu 4,2% a traficului aerian, faţă de perioada similară a anului trecut”, a adăugat el.
Potrivit acestuia, ROMATSA este pregătită să facă faţă acestei situaţii, atât din punct de vedere tehnic, cât şi uman şi susţine că nu au existat până acum incidente din cauza aglomerării traficului. ”Sistemele sunt funcţionale şi nu au fost probleme pe această parte. Traficul a crescut, complexitatea traficului a crescut. Sunt zone în care, în sud, în anumite momente ale zilei nivelul de stres este foarte mare, mai ales pe timp de vară. De exemplu, anul trecut în vară, în luna august, în zona Carpaţi-Dunăre-Apuseni-Litoral, într-un anumit moment al zilei, practic nu era nicio porţiune de spaţiu aerian liber”, a completat oficialul ROMATSA. Potrivit lui, în cazul în care traficul se aglomerează atât de mult încât este pusă în pericol siguranţa pasagerilor, există posibilitatea rerutării cursei respective, dar şi a întârzierii decolării unui avion, dacă zborul are plecare dintr-o zonă apropiată.