Vânzările au crescut cu 4,9% față de 2010, ajungând la 2,24 de milioane de unități. 21% din producție a fost destinată pieței OEM (Original Equipment Market, echiparea mașinilor în fabrică), 20% pieței românești de AM (After Market, înlocuirea bateriei la mașină) și 59% exportului pe piața AM.
În prezent, Rombat ocupă 65% din piața românească și 53% din segmentul after market local, în timp ce pe piața franceză deține o cotă de 10%. De anul trecut, Germania ocupă locul 3 în exporturile companiei, după Franța și Italia. Tot în 2011, compania a lansat noua gamă de baterii heavy duty TERRA, destinată vehiculelor grele de transport.
Din suma totala de 6,2 milioane de euro reprezentând investițiile din 2011, cea mai mare parte a fost destinată modernizării capacității de reciclare de la Copșa Mică. Investițiile au inclus și modernizarea laboratoarelor și acțiuni pentru protecția mediului.
Pentru 2012, compania își propune atingerea unei cifre de afaceri de 356,9 milioane de lei (82,9 milioane de euro) și creșterea vânzărilor cu 10%. În ceea ce privește investițiile, prioritară este dezvoltarea „Capacității 3” pentru baterii microhibride Start-Stop.
Debut pe piața bateriilor pentru vehicle cu sistem Start-Stop
La începutul acestui an, Rombat a început să comercializeze baterii pentru vehicule dotate cu sistemul Start-Stop și frână regenerativă. Conform directorului general al companiai, Ioan Repede, „pe piață sunt tot mai multe automobile cu tehnologia Start-Stop, iar bateriile AGM VRLA destinate mașinilor cu astfel de sisteme și frânare regenerativă pe care Rombat le aduce pe piața românească ajută la reducerea consumului de carburant și la protejarea mediului, în egală măsură. Potrivit acestuia, piața românească a bateriilor AGM VRLA este încă la început, iar compania bistrițeană urmărește familiarizarea populației cu noua generație de acumulatori auto. „Nu ne propunem ținte îndrăznețe de vânzare, dar dorim ca șoferii români să aibă o baterie de schimb pentru noile automobile dotate cu sistemul Start-Stop”, a completat șeful Rombat.
Uzina Rombat are o capacitate anuală de producție de 6,2 milioane de baterii și este acreditată în calitate de furnizor regional pentru Renault și PSA Peugeot (pentru uzina din Slovacia din 2008). Din 2011 este și colaborator al fabricii Nissan din Sankt Petersburg, Rusia. Rombat are 665 de angajați și a dezvoltat o rețea națională de service care cuprinde aproximativ 100 de reprezentanţe.
Rombat vizează creșterea afacerilor din 2012 până la 83 mil. euro
2 martie 2012, 08:39
Ultima modificare în 2 martie 2012, 10:39
Cel mai mare producător autohton de baterii pentru autovehicule, Rombat, a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de peste 319 milioane de lei (peste 75 de milioane de euro), înregistrând o creștere de aproximativ 13% față de anul anterior
Etichete: baterii,
rombat
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Apple valorează mai mult decât Polonia, potrivit ultimelor evaluări
- MasterCard şi Telefónica au lansat Wanda
- Sună ocupat la taxi când te grăbeşti mai mult? Comandă online! Vezi ce firme au acest serviciu
- TOP 10 cele mai bune beri din lume
- Casa de Insolvenţă Transilvania a stins creanţe de peste 250 mil. euro în ultimii cinci ani
- Șosetele Ciserom, ”Cel Mai Promitățor Brand Românesc”
- Gral Medical: investiție de 30 mil. euro într-un spital și afaceri în creștere
- Heineken negociază vânzarea Fabricii Griviţa. Tranzacţia ar putea fi de 10 mil. euro
- Plăţile pe POSDRU ar putea fi deblocate în câteva săptămâni
- România, pentru prima dată în top 10 privind atractivitatea pieţei de energie eoliană