Acesta a precizat că, de la preluarea şefiei Romsilva, în urmă cu 7 luni, alături de Consiliul de Administraţie (CA), a început să pună "cărămizi" pentru un mandat de patru ani, toate acţiunile regiei fiind postate pe site-ul propriu, inclusiv cele referitoare la valorificarea masei lemnoase.
Pahonţu recunoaşte că Regia nu este într-o situaţie foarte confortabilă şi nu are o imagine prea bună, ţinând cont de "emoţia crescută a românilor faţă de păduri şi de grija faţă de tăierile ilegale sau excesive", dar afirmă că prin transparenţă şi comunicare poate obţine "o imagine corectă pentru Romsilva".
Şeful RNP-Romsilva a mai vorbit în interviu despre valorificarea masei lemnoase din pădurile statului, despre criza lemnului de foc, programul perdelelor forestiere, populaţia de urs din România, relaţiile contractuale dintre Romsilva şi Schweighofer Holzindustrie, acuzată de implicaţii în comerţul ilegal cu lemn, dar şi despre cele personale cu unul dintre foştii directori "corupţi" ai acestei companii.
"În primele 10 luni ale anului, Regia a înregistrat o cifră de afaceri de 1,439 miliarde de lei şi un profit brut de 296 de milioane de lei. În comparaţie, anul trecut la aceeaşi dată cifra de afaceri era 1,341 de miliarde lei şi un profit de doar 238 de milioane de lei, iar conform Bugetului de Venituri şi Cheltuieli, pe tot anul 2016, aveam programat un profit brut de 160 de milioane de lei. De asemenea, în această perioadă ne-am ocupat foarte mult de partea de investiţii, care este o componentă importantă pentru noi, iar din fonduri proprii vom realiza undeva la 88 de milioane de lei", a declarat Pahonțu.
AGERPRES