Profitul operaţional înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor (EBITDA) a scăzut, în T1 2013, cu 5,7%, până la 38,1 milioane euro, faţă de 40,4 milioane euro în aceeaşi perioadă din 2012, însă marja EBITDA a Romtelecom a crescut cu un punct procentual, până la 26,2% din venituri.
Potrivit raportului financiar al OTE, numărul de linii de telefonie fixă a scăzut cu 5,9%, până la la 2,301 milioane, de la 2,446 milioane la 31 martie 2012, însă numărul de clienţi de internet a urcat la 1,217 milioane (plus 5,2%), iar cel al utilizatorilor de servicii de televiziune s-a majorat cu 7,3%, până la 1,277 milioane.
Potrivit reprezentanţilor Romtelecom, veniturile au fost în creştere cu 9,2% la serviciile TV şi de 6,5%, la cele de acces la internet, comparativ cu perioada similara a anului 2012. Serviciile ICT au avut, de asemenea, creşteri de venituri de aproape 30%.
“Creşterile înregistrate pe segmentul de servicii au moderat scăderea veniturilor generate de serviciile de voce”, arată directorului executiv financiar al Romtelecom, Anastasios Tzoulas.
“Primul trimestru din anul 2013 a continuat tendinţa de stabilizare anunţată de companie încă de anul trecut, cu variaţii procentuale de o cifră, în comparaţie cu primul trimestru din 2012 în ceea ce priveşte veniturile EBITDA, Pro forma EBITDA sau profitul operaţional. Principalele servicii ale companiei, altele decât cele de voce, au continuat să înregistreze rezultate bune, cu serviciile TV şi de acces la internet generând creşteri de venituri de 9,2%, respectiv 6,5% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, în timp ce serviciile ICT au avut creşteri de venituri de aproape 30%. Aceste creşteri au reuşit să modereze scăderea veniturilor generate de serviciile de voce. Numărul clienţilor de servicii TV şi acces la internet a crescut organic, cu 7,3% şi respectiv peste 5%, în comparaţie cu anul precedent, reprezentând peste jumătate din numărul conexiunilor de voce, dovedind astfel eficienţa strategiei Romtelecom de a-şi proteja baza de clienţi”, explică Tzoulas.
Romtelecom va continua să se concentreze şi în acest an pe oferirea de servicii TV şi de acces la internet pentru segmentul rezidenţial, în timp ce clienţii de voce ai companiei au primit de curând beneficii suplimentare gratuite.
Pentru segmentul business, serviciile de internet şi date şi de ICT vor fi în continuare principalele motoare de creştere, pe lângă serviciile BPO şi cloud computing. In primul trimestru al acestui an, Romtelecom Business Solutions şi-a menţinut poziţia de lider de piaţă pentru serviciile de voce internet şi date fixe, în ciuda competiţiei acerbe de pe acest segment. O modalitate de a face faţă provocărilor pieţei o reprezintă exploatarea sinergiilor cu Cosmote şi a avantajelor generate de apartenenţa la un important grup internaţional, subliniază reprezentanţii Romtelecom.