Romtelecom
În trimestrul al doilea al acestui an, Romtelecom și-a menținut evoluția constantă, cele mai relevante rate de creștere fiind înregistrate pentru segmentele wholesale și business. De asemenea, eforturile de a restrângeariile care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei s-au reflectatpozitiv în rezultatele financiare ale Romtelecom.
EBITDA pentru T2 este cu 31,6% mai mare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 44 milioane de euro. EBITDA aferentă primului semestru al acestui an a atins valoarea de aproape 82 milioanede euro, cu 14,4% mai mare de la un an la altul. Veniturile nete au fost de 150 milioane de euro pentru T2 2014, respectiv 306 milioane de euro pentru primele 6 luni ale acestui an, în creștere cu 4% față de aceeași perioadă a anului precedent. Nivelul EBITDA pentru primul semestru din 2014 a fost afectat de introducerea neprevăzută a taxei pe construcțiile speciale, care a avut un impact semnificativ asupra grupului de companii, datorită faptului că Romtelecom deține o infrastructură istorică bazată pe cupru și canalizații.
Conținutul și ofertele TV atractive au fost apreciate de clienți, al căror număr a crescut cu 6,8% în T2 2014 de la un an la altul, ajungând la 1,384 milioane. Numărul clienților de Internet a fost de 1,244 milioane la finalul trimestrului al doilea 2014, mai mare cu 1,5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Descreșterea numărului de abonați de voce fixă a fost limitată la -4,1%, la 2,191 milioane.
Compania a continuat să se concentreze pe furnizarea de pachete de servicii, ceea ce a dus la o creștere a ratei de penetrare a serviciilor de Internet din baza de servicii de voce de aproape 57%, iar cea aserviciilor de televiziune din baza de servicii de voce a înregistrat o penetrare de 63,2%. Numărul de abonamente a fost de 4,82 milioane pentruT2 2014, fiind stabilîn comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
Veniturile generate de serviciile de televiziune, respectiv Internet, au fost cu 4% mai mari în T2 2014 vs. T2 2013. Alte rate relevante de creștere au fost înregistrate pentru soluții de sisteme (proiecte IT&C) (+52%), wholesale pentru serviciile aferente operațiunilor fixe (+10,8%)și din alte activități care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei, precum proprietăți imobiliare.
COSMOTE România
În T2 2014, COSMOTE România și-a continuat parcursul stabil, consolidându-și poziția pe piață şiînregistrând creșteri în ceea ce privește cei mai importanți indicatori. Datorită portofoliului completcare adresează segmentul B2B, S1 2014 a fost o altă perioadă productivă pentru baza de clienți business acompaniei, aceasta înregistrând o creștere de 10,1%, comparativ cu S1 2013. De asemenea, în T2 2014 versus T2 2013, veniturile din modemurile 3G au crescut cu 36,4%.
La finalul lunii iunie 2014, baza totală de clienți (inclusiv Zapp) s-a menținut la 6 milioane, iar baza de clienți postpaid a ajuns la 26,2%, în creștere cu 0,9 pp în T2 2014,comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, în principal datorită portofoliilor complete de produse și servicii dedicate clienților rezidențiali. Baza de abonați a fost influențată pozitiv de strategia companiei de a promova intensivterminalele de tip smartphonealături de planul tarifar COSMOTE Free L, care oferă tuturor clienților prețuri accesibile pentru acest tip de telefoane.
Veniturile totale în S1 2014 au rămas stabile în comparație cuS1 2013, ajungând la valoarea de 219,8milioaneeuro. Pro Forma EBITDA (câștigurile operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor)a scăzut cu3,3%, ajungând la52,6 mil.Euro în S1 2014 versus S1 2013, afectată parțial de tarifele de interconectare reduse. Marja Pro Forma EBITDA s-a redus cu 0,9 pp în S1 2014 față de aceeași perioadă a anului 2013, fiind de 23,9%.
Față de S1 2013, în S1 2014, ARPU (venitul mediu per utilizator) a scăzut cu0,15 euroca urmare a diminuării valorii ARPU pentru apelurile primite.
În T2 2014 versus T2 2013, traficul de date a înregistrat o creștere spectaculoasă de 87%, în timp ce numărul utilizatorilor de date mobile a rămas stabil. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone și-au menținut creșterea constantă în T2 2014, înregistrând o creștere semnificativă de 100% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013. În primele șase luni ale acestui an, baza de clienți 3G a COSMOTE România a crescut cu 42%, în comparație cu S1 2013. Aceste rezultate pozitive sunt legate destrategia companiei de dezvoltarea rețelelor 3G, 3G+ și 4G, angajament permanent al companiei față de clienții săi.
COSMOTE România oferă acoperire 4G pentru 90% din populația Capitalei, alături de Otopeni, Bragadiru, Jilava, Valea Prahovei (stațiunile Sinaia, Bușteni, Predeal) și 13 reședințe de județ: Ploiești, Cluj, Iași, Bacău, Suceava, Botoșani, Piatra Neamț, Constanța, Brăila, Galați, Buzău, Satu Mare, Baia Mare. Totodată, compania oferă o rețea de date 3G de înaltă calitate, cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps în 267 de orașe și peste 4.800 de localități din România, acoperind aproximativ 72% din populație. În plus, clienții se pot bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în HSPA+ în 307 orașe din țară. În total, serviciile 3G acoperă aproximativ 80% din populația României.
La finalul T2 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicații pentru aproximativ 15,5 milioane de clienți din Europa de Sud-Est.
“Datele financiare aferente primei jumătăți a anului sunt solide. Creșterea pe segmentele cheie reflectă eforturile noastre de a obține rezultate conform strategiei, în pofida măsurilor economice impuse, precum taxa pe infrastructură, care au un impact negativ direct și semnificativ în operațiunile noastre. De asemenea, impactul scăderii tarifelor de interconectare din acest anasupra indicatorilor cheie de performanță pentru segmentul mobil este contrabalansat de creșterea solidă pe segmentul B2B. Obiectivul nostru de a ne consolida poziția de lider pe acest segmenteste susţinut de o creștere de două cifre a veniturilor din soluțiile de sisteme. Segmentul TV și-a păstrat cursul ascendent, atât în ceea ce privește veniturile, cât și numărul de clienți. Ofertele avantajoase au dus la creșterea bazei de clienți postpaid, iar vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o ascensiune fulminantă. Aceste rezultate reprezintă o bază solidă pentru ambele companii prin care își consolidează poziția pe piață”, a declarat Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și COSMOTE România.