Campania a fost iniţiată pentru că în fiecare an sunt primite diferite plângeri despre încercări de înşelare a unor clienţi prin diferite metode. Romtelecom consideră că buna informare este primul pas pentru a evita astfel de experienţe neplăcute şi că prin această campanie îşi protejează clienţii.
Astfel, pe pagina web a companiei, la adresa www.romtelecom.ro/personal/frauda/, sunt disponibile informaţii despre felul în care clienţii Romtelecom pot evita posibile situaţii de fraudă, fie telefonică, fie prin alte mijloace. De exemplu, sunt situaţii în care clienţii Romtelecom sunt sunaţi de persoane care îi anunţă că au câştigat un premiu, iar pentru ridicarea acestuia trebuie:
– să ofere informaţii confidenţiale cum ar fi codul numeric personal, serie şi număr buletin, date de cont bancar,
– să apeleze un număr cu suprataxă pentru a participa la o tombola sau pentru a valida câştigarea premiului,
– să achiziţioneze cartele/coduri de reîncărcare,
– să formeze diverse coduri pe telefon (cum ar fi codul 91407xxxxxxxx),
– să efectueze o plată bancară etc.
În astfel de situaţii, Romtelecom le recomandă clienţilor să fie foarte precauţi când le este comunicată câştigarea unui premiu fără ca aceştia să fi participat la vreun concurs sau tombolă, să ceară mai multe detalii cu privire la presupusul concurs, să nu comunice informaţii personale confidenţiale, să nu apeleze numerele indicate înainte de a verifica dintr-o sursă sigură dacă acestea sunt alocate ca parte a unui concurs organizat de Romtelecom.
În următoarea perioadă clienţii Romtelecom vor fi informaţi cu privire la modalităţile de a evita tentativele de fraudă şi prin intermediul facturii lunare, al aplicaţiei MyAccount, mesajelor STB, buletinului informativ sau al postului TV, Dolce Info.