Recurrent, care urmărește prețurile vehiculelor electrice de ocazie, a raportat că un Model Y de ocazie ar putea costa 70.000 de dolari la mijlocul anului 2022, deoarece cererea depășise oferta.

Compania crede că mașina valorează mai puțin de 40.000 de dolari folosită

Tesla suferă cel mai mult de pe urma scăderii prețurilor vehiculelor electrice second-hand.

Tesla, care a adoptat timpuriu vehiculele electrice, este deosebit de afectată de scăderea prețurilor de revânzare pe măsură ce oferta suplimentară ajunge pe piață.

Tesla domină piața vehiculelor electrice de ocazie, reprezentând 42%, conform cifrelor din industrie. Vânzarea de către Hertz a 30 000 de Tesla la începutul acestui an a accelerat declinul pieței vehiculelor de ocazie.

Această creștere a ofertei scade valoarea de revânzare și obligă vânzătorii să scadă prețurile pentru a atrage cumpărătorii, astfel că Gerber și-a păstrat Tesla.

Tesla, masini electrce, Elon Musk
SURSA FOTO: Dreamstime

Tesla a redus prețurile cu 15.000 de dolari

Lupta lui Musk pentru prețurile vehiculelor electrice noi nu ajută. Tesla a redus prețurile cu 15.000 de dolari anul trecut și continuă să facă acest lucru anul acesta.

Un Model 3 nou cu tracțiune spate costă 31.490 de dolari după un credit fiscal federal de 7.500 de dolari. Modelul 3 2018 folosit costă în medie 29.303 dolari, potrivit Recurrent.

Supremația Tesla pe piața vehiculelor electrice se erodează

Tesla devine din nou un producător auto tipic. Valorile reziduale ridicate ale automobilelor lui Musk erau nesustenabile, mai ales că Tesla vrea să producă milioane de mașini anual.

Pariul timpuriu al lui Musk pe EV este întărit de declinul dominației sale pe măsură ce mai mulți concurenți intră pe piață.

Potrivit Cox Automotive, cota Tesla pe piața vehiculelor electrice noi a scăzut sub 50% pentru prima dată în al doilea trimestru, pe măsură ce valorile de revânzare au scăzut.

Firme auto vechi precum Ford, Volkswagen și GM concurează cu Tesla, oferind cumpărătorilor de vehicule electrice opțiuni suplimentare. Musk a fost precis în ceea ce privește longevitatea automobilelor alimentate cu baterii, notează Business Insider.