Transferarea 'timbrului de mediu' în preţul carburanţilor ar însemna impunerea unei taxe pe consum, ce ar duce la creştere în lanţ a preţurilor, a declarat sâmbătă, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb.
Întrebată despre posibilitatea includerii ‘timbrului de mediu’ în preţul benzinei şi motorinei, ministrul de resort a precizat că nu s-a discutat despre aşa ceva, ‘timbrul de mediu’ fiind un instrument necesar pentru reducerea emisiilor de CO2 şi pentru înnoirea parcului auto.
‘Din punctul nostru de vedere, în momentul în care transferăm o astfel de taxare în benzină şi motorină ar rezulta o taxă pe consum. În prezent timbrul de mediu se aplică doar unui număr de cetăţeni, sau pentru parcul auto, care înseamnă 5 milioane de maşini. În momentul în care am institui o astfel de taxă, care nu este o taxă de mediu, nu mai intră în domeniul protecţiei mediului, ar fi o taxă pe consum ce ar conduce în lanţ la creştere tuturor preţurilor. Din punct de vedere al protecţiei mediului şi al Guvernului, timbrul de mediu este un instrument necesar pentru a reduce emisiile de CO2 şi a înnoi piaţa auto. Nu s-a discutat despre mutarea taxei în preţul carburanţilor. Ar intra în domeniul fiscalităţii şi ar fi taxă pe consum’, a spus Rovana Plumb.
Aceasta a precizat că, până la 30 aprilie, încasările din ‘timbrul de mediu’ au totalizat 238 milioane lei.
‘Declaram în martie că vom avea un cuantum al încasărilor de circa 700 milioane lei. Până acum avem încasări de 238 milioane lei, la 30 aprilie, şi din această sumă am şi restituit bani către cetăţeni’, a menţionat ministrul Mediului.
În data de 15 martie a.c. a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmând să fie calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.
Conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind timbrul de mediu pentru autovehicule, publicată în Monitorul Oficial, în noua formulă de calcul, timbrul de mediu menţine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro5 şi măreşte cotele pentru tehnologiile Euro4 şi Euro3. Pe de altă parte, pentru maşinile cu motorizări non-Euro, Euro1 şi Euro2, valoarea timbrului de mediu va scădea faţă de nivelul cuantumului actual.
Sursa: Agerpres