Valoarea rovinietei (tariful practicat pentru utilizarea infrastructurii) va creşte de anul viitor cu 40% pentru toate tipurile de autovehicule. Posesorii de autoturisme Euro II, III şi IV vor plăti, începând cu 2008, 15 euro pentru rovinieta valabilă timp de şase luni, comparativ cu doar nouă euro cât achită în prezent. Pentru autobuze şi autocare, rovinieta va creşte de la 240 de euro (tariful actual) la 400 de euro. Cele mai consistente majorări le vor resimţi transportator
Valoarea rovinietei (tariful practicat pentru utilizarea infrastructurii) va creşte de anul viitor cu 40% pentru toate tipurile de autovehicule.
Posesorii de autoturisme Euro II, III şi IV vor plăti, începând cu 2008, 15 euro pentru rovinieta valabilă timp de şase luni, comparativ cu doar nouă euro cât achită în prezent. Pentru autobuze şi autocare, rovinieta va creşte de la 240 de euro (tariful actual) la 400 de euro. Cele mai consistente majorări le vor resimţi transportatorii de marfă, care vor plăti 1.400 de euro pentru autovehiculele Euro I, comparativ cu 840 de euro cât achită în prezent. În 2006, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN) din cadrul Ministerului Transporturilor a încasat, numai din roviniete, 469,3 milioane de lei (aproximativ 133,3 milioane de euro), cu 12% mai puţin decât în 2005.
Reprezentanţii companiei spun că sumele au fost colectate în conturile ING Bank şi BCR – sucursala Unirea, fiind gestionate ca depozite overnight, cu dobândă fixă, confidenţială. Sumele au fost folosite pentru finanţarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor. În 2006, CNADN a beneficiat de credite în valoare totală de 940 de milioane de euro.