Roxana Petre, BRD: Comisioanele bancare nu au legătură cu încrederea în băncile mari

Încrederea clienţilor în băncile mari nu poate fi pusă în legătură cu comisioanele practicate de acestea, iar pentru ca banii să fie depuşi la bancă este nevoie în continuare de o educare a publicului, a declarat, marţi, Roxana Petre, head of innovative products BRD, în conferinţa Banking Innovation Day, organizată de grupul britanic Misys, la Bucureşti.

'Nu cred că încrederea în băncile mari are legătură cu comisioanele practicate de acestea. Noi, din chestionarele pe care le-am făcut în rândul clienţilor, am observat că nu comisionul este primul element pe baza căruia clientul ia o decizie de a alege un serviciu sau altul', a spus Petre, în legătură cu o statistică BRAT care arată că, din 2006 până în 2013, încrederea clienţilor în băncile mari s-a erodat cu 15%.

Reprezentata BRD consideră că băncile trebuie să continue 'educaţia' în rândul populaţiei, pentru a depune banii în bănci.

'Dacă există în continuare această tendinţă, de a ţine banii acasă, cred că depinde de noi băncile comerciale să continuăm educarea publicului', a spus Roxana Petre, care a prezentat în conferinţă evoluţia serviciului MyBRD, canal alternativ de operaţiuni bancare online, implementat de BRD

Conform Studiului Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS efectuat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), o treime dintre românii din mediul urban preferă să îşi ţină economiile acasă pentru că nu au încredere în bănci, în timp ce în 2006 doar 25% aveau această percepţie, şi tot o treime susţin că îşi ţin banii în bănci pentru că au încredere, procentul acestora fiind, însă, în scădere de la 43% în 2006.

'Un procent de 35% dintre intervievaţi afirmă că preferă să-şi ţină economiile acasă, pentru că nu au încredere în bănci, comparativ cu 25% care erau de acord cu această afirmaţie în 2006. Un procent de 34% dintre românii de la oraş afirmă că folosesc băncile pentru depozite, pentru că au încredere, în scădere faţă de 2006, când 43% făceau această afirmaţie', se arată în studiul citat.

Aproximativ 55% dintre români au astăzi încredere doar în băncile mari, arată studiul menţionat, faţă de 71% cât era procentul în anul 2006.

În acelaşi timp, peste 70% dintre români consideră că băncile sunt interesate mai degrabă de beneficiile pe care le pot avea de la clienţi. Potrivit studiului, 37% declară că apelează la împrumuturile de la bănci dacă nu reuşesc să facă rost de bani şi 24% afirmă că banca îi ajută în ceea ce vor să facă.
Sursa: Agerpres