Tranzactia consta in cumpararea de catre Axel Springer Verlag a 40% din actiunile RPG. Noul grup de presa isi pastreaza numele de Romanian Publishing Group (RPG) si este condus de directorul general Cristina Simion. RPG si-a inceput activitatea in Romania in 1998, fiind detinut de Libedi Sarl Group - un joint venture in care grupul de presa elvetian Edipresse si Antonios Liberis din Grecia detin cate 50% din actiuni. RPG editeaza pe piata romaneasca revistele Avantaje, Elle, 20 ani si Viva. La r
Tranzactia consta in cumpararea de catre Axel Springer Verlag a 40% din actiunile RPG. Noul grup de presa isi pastreaza numele de Romanian Publishing Group (RPG) si este condus de directorul general Cristina Simion. RPG si-a inceput activitatea in Romania in 1998, fiind detinut de Libedi Sarl Group – un joint venture in care grupul de presa elvetian Edipresse si Antonios Liberis din Grecia detin cate 50% din actiuni. RPG editeaza pe piata romaneasca revistele Avantaje, Elle, 20 ani si Viva. La randul sau, Axel Springer a patruns in Romania in anul 1999 si intra in fuziunea cu RPG cu publicatiile Olivia, Popcorn, Intamplari adevarate si Povestea mea.
Suma platita de Axel Springer Verlag pentru achizitionarea pachetului de 40% din actiunile RPG nu a fost data publicitatii. Oricum, este cea mai importanta tranzactie inregistrata de la inceputul acestui an pe piata de presa, RPG ajungand astfel sa detina opt produse editoriale. Cristina Simion explica motivele acestei afaceri: „Fuziunea reprezinta dorinta actionarilor de a-si consolida pozitia intr-un grup puternic. Mai ales pe piata romaneasca este mai usor sa rezisti si sa ai succes in conditiile in care ai un portofoliu mai mare de titluri.” Presedintele Consilului de Administratie RPG va ramane Antonios Liberis, iar Axel Spriger va participa ca partener in toate deciziile strategice ale grupului.
O data cu fuziunea celor doua entitati editoriale, trei dintre titlurile intrate in portofoliul RPG – Olivia, Intamplari adevarate si Povestea mea – vor cunoaste modificari majore de concept, in prima jumatate a anului. O schimbare spectaculoasa a conceptului va prezenta revista Olivia, titlu care pana la aceasta fuziune concura direct revista Avantaje, atat prin oferta editoriala, cat si prin layout. „Vom repozitiona acest produs dupa modelul Olivia Polonia, care se bucura de un mare succes pe piata poloneza, avand un tiraj de aproape 600.000 de exemplare, declara Cristina Simion. Olivia se va adresa femeilor din mediul urban (inclusiv urbanul mic), cu venituri medii, preocupate mai mult de familie si camin decat de cariera, dar care incearca sa gaseasca un echilibru intre viata privata si viata sociala.”
Lansarea noului concept Olivia va avea loc in cursul lunii aprilie. Revista va fi editata pe o hartie mai subtire, va fi capsata si nu legata, asa cum este „sora sa” Avantaje, nu va avea coperta plastifiata si va fi mai ieftina. Ambitia celor de la RPG este ca Olivia sa devina cel mai popular lunar pentru femei. Si revistele Intamplari adevarate si Povestea mea vor suferi schimbari de concept.
Prin aceasta fuziune, RPG ajunge sa acopere toate segmentele de cititoare, atat pe grupe de varsta, venituri, cat si ca valori si stiluri de viata. Obiectivele RPG din prima jumatate a anului sunt legate de consolidarea produselor ce urmeaza a fi repozitionate pe piata. Pentru a doua jumatate a anului, RPG preconizeaza lansarea de noi titluri.