The National Geographic Society a anunţat miercuri că îşi va vinde operaţiunile de media, inclusiv celebra revistă, dar şi canalele de televiziune, către o societate mixtă controlată de grupul 21st Century Fox aparţinând magnatului Rupert Murdoch, transmite AFP.
21st Century Fox va plăti 725 milioane de dolari pentru un pachet de 73% din acţiunile unei noi entităţi denumită National Geographic Partners, urmând ca organizaţia non-profit National Geographic Society să păstreze restul de 27%.
Noua structură extinde un parteneriat care a început în urmă cu 18 ani pentru exploatarea canalelor de televiziune National Geographic, care în prezent ajung în peste 500 de milioane de case din întreaga lume şi va include toate operaţiunile media ale National Geographic. Acordul cu Fox va permite National Geographic Society, o entitate non-profit înfiinţată în 1888, să îşi crească finanţarea cu aproape un miliard de dolari pentru a-şi extinde lucrările în domeniul ştiinţific, al educaţiei şi explorării.
'Expansiunea parteneriatului nostru care durează de aproape două decenii cu 21st Century Fox este un nou punct de cotitură pentru National Geographic Society, care timp de 127 de ani a sponsorizat oamenii de ştiinţă şi exploratori şi a împărtăşit cunoştinţele cu întreaga lume', a declarat preşedintele National Geographic Society, Gary Knell.
La începutul acestui an, magnatul media Rupert Murdoch, în vârstă de 84 de ani, a anunţat că renunţă la poziţia de CEO al grupului Fox în favoarea fiului său Lachlan. 21st Century Fox, grup care operează un important studio de film de la Hollywood precum şi mai multe canale de televiziune prin cablu, s-a despărţit în 2013 de News Corp., care regrupează ziarele şi alte publicaţii deţinute de Rupert Murdoch.
AGERPRES