Magnatul media Rupert Murdoch, patronul News Corporation a declarat, în cadrul unei conferinţe, că jurnalismul este "o marfă scumpă" şi a cerut celorlalte trusturi de presă să nu mai distribuie conţinut gratuit. În prezent, şeful News Corp încearcă să introducă taxe de accesare pentru conţinutul online al publicaţiilor din portofoliu: The Times, The Sun şi New York Post. Ideea, enunţată de magnat în nenumărate rânduri, a fost susţinută în cadrul unei conferinţe organ
Magnatul media Rupert Murdoch, patronul News Corporation a declarat, în cadrul unei conferinţe, că jurnalismul este „o marfă scumpă” şi a cerut celorlalte trusturi de presă să nu mai distribuie conţinut gratuit.
În prezent, şeful News Corp încearcă să introducă taxe de accesare pentru conţinutul online al publicaţiilor din portofoliu: The Times, The Sun şi New York Post.
Ideea, enunţată de magnat în nenumărate rânduri, a fost susţinută în cadrul unei conferinţe organizate de autorităţile de reglementare în domeniul media. Criticii planului au scos însă în evidenţă un punct nevralgic al acestei strategii – faptul că cititorii nu sunt dispuşi să plătească pentru conţinut atâta timp cât îl pot accesa gratuit prin altă sursă – iar Murdoch a răspuns printr-un îndemn adresat tuturor publisherilor să taxeze cititorii pentru accesare.
„Trebuie să fim mai bine pregătiţi să convingem consumatorii că ştirile de calitate şi informaţia credibilă nu pot fi gratuite…Jurnalismul de calitate este o marfă scumpă”, a spus CEO-ul News Corp, citat de Brand Republic.
El a respins argumentele contestatarilor potrivit cărora scutirile de taxe ar putea ajuta presa în declin, susţinând că astfel de politici ar reprezenta nu doar ca subterfugii pentru eşec, dar şi ca o formă de penalizare pentru publisherii de succes.
Ca măsură de a opri cititorii să acceseze conţinutul News Corp. gratuit, Murdoch a anunţat cu câteva săptămâni în urmă că va bloca Google News să mai indexeze titlurile articolelor în cadrul rezultatelor afişate.
SURSA: Mediafax