”Guvernul a aprobat ca (o parte – n.r.) din acciza pe carburant să nu se ducă la bugetul statului, să se depersonalizeze şi de acolo să vedem… ”, a afirmat ministrul Transporturilor. Ioan Rus nu a precizat însă cât din acciză va merge pentru finanţarea infrastructurii de transport.
”O să discut cu ministrul Finanţelor cât am nevoie, pentru că acum e procesul de aşezare pe proiecte. (..) Deocamdată am avut nevoie de 7 miliarde, le-am obţinut”, a adăugat Rus. Suma totală pe care România o are la dispoziţie, în perioada de programare 2014-2020 pentru cele 4 sectoare de transport (rutier, feroviar, naval, multimodal) este de 6,843 miliarde de euro. La acestea se adaugă un plafon suplimentar de 7 miliarde de euro, pe care Guvernul l-a aprobat miercuri, care vor proveni din împrumuturi publice, finanţări internaţionale şi din acciza pe carburanţi.
Executivul a aprobat miercuri memorandumul cu privire la Master Planul General de Transport al României, document prin care s-a stabilit un necesar total de finanţare de 45,45 miliarde de euro până în 2030 pentru proiecte de infrastructură rutieră, feroviară, navală şi aeriană. (Sursa: Agerpres)