Rusia a eșuat! Au anulat totul. Umilință totală pentru Vladimir Putin

Sursă: Dreamstime

În ultimele decenii, Rusia a pus pe hârtie mai multe programe ambițioase în domeniul militar. Dar multe au rămas în faza de proiect toate au ajuns să fie finalizate.

Fiind unul dintre primele avioane prototip dezvăluite de Rusia după destrămarea URSS, Su-47 rămâne cel mai bun exemplu al problemelor cu care s-a confruntat industria de apărare a Rusiei.

În timp ce Su-47 Berkut (care înseamnă „Vulturul de Aur”) cuprindea multe sisteme avansate, sistemele de apărare și de cercetare și dezvoltare ale Rusiei, tot mai anchilozate, i-au încetinit dezvoltarea, iar Su-47 a rămas la stadiul de prototip. Aeronava nu a trecut de această etapă și nu a fost demarată producția în serie.

Su-47 Berkut nu va ajunge niciodată la producția în masă. Berkut a trebuit să se confrunte cu natura problematică a caracteristicilor sale de zbor.

Și a ajuns victima limitărilor tehnologice ale proceselor de cercetare și dezvoltare din industria rusă de apărare, potrivit site-ului 19fortyfive.

Sursa: Wikipedia

Aspirații eșuate

Tot ce se știe despre Su-47 Berkut se bazează pe informațiile permise de guvernul rus, prin urmare, majoritatea detaliilor tehnice trebuie puse sub semnul întrebării.

Avionul Su-47 este propulsat de două motoare turboreactoare Aviadvigatel D-30F6. Aceste motoare oferă aeronavei o autonomie de aproximativ 1.150 de mile și o viteză de aproape 1.400 de mile pe oră.

Deși designerii aeronavei Su-47 sperau că aceasta va fi extrem de „stealth”, se pare că s-a dovedit a fi o aspirație eșuată. Singurul său atribut stealth a fost probabil doar o acoperire stealth specială pentru a nu fi detectat de radar.

Instabilitate în zbor

Cu toate acestea, elementul cel mai experimental al designului și aspectului Su-47 a fost proiectarea sa cu aripi cu săgeată inversă.

Armata sovietică era interesată să dezvolte un avion de luptă cu reacție cu aripi cu săgeată inversă, care avea o manevrabilitate ridicată la viteze subsonice și capacitatea de a folosi distanțe mai scurte de decolare.

Dar alegere de design a făcut ca Berkut-ul să fie semnificativ mai instabil în zbor decât oricare dintre aeronave, forțând inginerii ruși să adauge un sistem fly-by-wire care ar ajuta la menținerea stabilității aeronavei.

Este posibil ca designul Su-47 să fi influențat dezvoltarea aeronavei multirol Su-57 a Rusiei. De asemenea, unele elemente ale Su-47 par să semene mult cu rivalul F-22 Raptor, produs de Lockheed Martin/Boeing.

Nu a reușit să devină avionul de vânătoare de ultimă generație la care visa Rusia

În cele din urmă, a fost produs un singur exemplar Berkut, iar proiectul de dezvoltare în serie a avionului de luptă a fost anulat. Ultima oară, singurul Su-47 a fost surprins în 2019 pe pista aeroportului Zhukovski, acesta fiind remorcat, în timpul expoziției MACS-2019:

În ciuda tam-tam-ului făcut pe marginea avionului Su-47 la începutul dezvoltării sale, este clar că acesta nu a reușit să devină avionul de vânătoare de ultimă generație la care visa Rusia.