‘Tendinţa de creştere solidă pentru producţia auto din Rusia şi piaţa internă au fost factorii care au făcut ca ţara să devină a treia piaţă europeană după vânzări în primele cinci luni din 2011. Sunt absolut sigur că Rusia va deveni până în 2014 cea mai mare piaţă auto din Europa’, a afirmat Khristenko.
Acesta a adăugat: ‘Sperăm că toate procedurile legate de programul ‘Rabla’ să fie finalizate şi vom intra gradual într-o perioadă de creştere normală şi naturală a pieţei şi de cerere solidă’.
În încercarea de a stimula vânzările de autovehicule, afectate de criza economică, guvernul rus a lansat, în martie 2010, un program de tip ‘Rabla’, similar cu programele care au dus la creşterea vânzărilor de autovehicule în Europa şi SUA.
Astfel, cei care renunţă la un autovehicul mai vechi de 10 ani vor primi un certificat pentru 50.000 de ruble (aproximativ 1.670 dolari) cu care să achiziţioneze unul dintre cele 66 de modele de autoturisme produse în Rusia. Banii oferiţi de guvernul rus reprezintă aproximativ a şasea parte din preţul unui Logan sau al unui Sandero.
Înainte de criza din 2009, piaţa auto din Rusia era a doua ca mărime din Europa, cu vânzări de 2,9 milioane de maşini, faţă de 3 milioane în Germania. Din cauza crizei, vânzările auto în Rusia au scăzut la 1,5 milioane de vehicule, în timp ce subvenţiile auto acordate în Germania au dus la creşterea vânzărilor, la 3,8 milioane de vehicule.
‘Piaţa va continua să crească datorită revenirii cererii consumatorilor, pe fondul redresării economiei Rusiei, a ratelor dobânzii mai scăzute pentru creditele auto şi a subvenţiilor acordate de stat’, a explicat recent analistul Artyom Lavrishchev de la TKB Capital. Acesta se aşteaptă la o creştere a vânzărilor auto de 20%, la aproximativ 2,3 milioane de vehicule.
SURSA: Agerpres