Ruşii dau iama la maşini

Între 26 august şi 7 septembrie se desfăşoară în capitala Rusiei un eveniment al industriei auto care, de la un an la altul, devine tot mai important. Renault, Mitsubishi şi Citroën au venit cu premiere mondiale. Ritmul galopant de creştere a pieţei din Rusia, dar mai ales dimensiunile impresionante ale acesteia au făcut din expoziţia auto de la Moscova un eveniment de la care nici un mare producător auto mondial nu îşi poate permite să lipsească. Pentru prima dată în ist

Între 26 august şi 7 septembrie se desfăşoară în capitala Rusiei un eveniment al industriei auto care, de la un an la altul, devine tot mai important. Renault, Mitsubishi şi Citroën au venit cu premiere mondiale.

Ritmul galopant de creştere a pieţei din Rusia, dar mai ales dimensiunile impresionante ale acesteia au făcut din expoziţia auto de la Moscova un eveniment de la care nici un mare producător auto mondial nu îşi poate permite să lipsească. Pentru prima dată în istoria marelui stat de la răsărit, un salon auto durează nu mai puţin de 13 zile, iar numărul companiilor participante va depăşi 1.000. De altfel, graţie acestor cifre, expoziţia a fost inclusă în categoria „A“, alături de saloane auto cu renume, precum cele din Geneva, Paris, Detroit sau Frankfurt. Această recunoaştere şi interesul tot mai mare al companiilor auto vin şi ca urmare a estimărilor privind evoluţia pieţei de autovehicule din Rusia. Conform datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor de Automobile din această ţară privind vånzările pe semestrul I 2008, peste un milion de maşini au fost comercializate în perioada ianuarie-iunie din anul în curs. Pentru întregul an, prognozele arată vånzări de peste 3,3 milioane de unităţi. În primul semestru, cele mai våndute modele de autoturisme în Rusia au fost, în ordine, Ford Focus, Chevrolet Lacetti, Renault Logan, Hyundai Accent şi Mitsubishi Lancer.

Interesul tot mai mare al companiilor este demonstrat şi de faptul că Renault, Mitsubishi, Citroën sau Skoda au ales să prezinte în premieră mondială cåte un model, iar cei de la Mazda chiar un concept. Poate cel mai important exponat al motor-show-ului, noul Renault Symbol, este un vehicul care peste numai cåteva săptămåni va poposi şi în showroomurile romåneşti, la fel ca şi face-lift-ul modelului C4 sedan al celor de la Citroën. Mitsubishi prezintă noul Pajero Sport, iar Skoda are la stand un model Superb, cu tracţiune integrală şi propulsor V6. Japonezii de la Mazda sunt chiar mai îndrăzneţi, prezentånd conceptul Kazamai, un SUV cu un design futurist, alături de cel mai mare vehicul al gamei sale de autoturisme, CX-9.