Rusia este al treilea cel mai mare “furnizor” de spam din lume, şi cel mai mare din Europa, activitate ce a adus spammerilor locali venituri de peste 1,5 mld. dolari de la începutul anului.
Potrivit unui studiu Symatec Intelligence, spammerii obişnuiesc să ia vacanţă în timpul verii, în luna august mesajele spam scăzând puternic în totalul traficului email. În 2010 se estima că numărul mediu zilnic de mesaje spam era de 95,5 mld. mesaje la nivel global, dintre care 3% aparţineau ruşilor. Tot Rusia este pe locul trei în lume la numărul de mesaje spam primite, după China şi Arabia Saudită, unde 4,8% din totalul mesajelor reprezintă spamuri.
Un nou tip de spam, apărut recent în sectorul financiar, este acela care instigă la achiziţionarea de acţiuni. Cantităţi mari de mesaje spam încearcă să convingă potenţialele victime să cumpere acţiuni de obicei la companii necunoscut, pentru preţuri mici. Dacă o campanie funcţionează, acţiunile sunt vândute la un preţ umflat artificial, iar “instigatorii” încasează profitul. Tehnica se numeşte “pump-and-dump”, iar SUA şi China sunt liderii acestui tip de spam.