Rușii plănuiesc rivali pentru modelele BMW, Mercedes-Benz și Audi

Ministrul rus al industriei și comerțului, Denis Manturov, a cerut companiilor ZiL, Marussia Motors și GAZ să dezvolte modele premium care să poată rivaliza cu oferta producătorilor vest-europeni.

Constructorii ruși de automobile au primit cu prudență propunerea unor oficiali din guvern care consideră oportună dezvoltarea unor produse premium care să poată concura de la egal la egal cu modele premium precum cele produse de BMW, Mercedes-Benz sau Audi. Conform publicației guvernamentale Rossiiskaya Gazeta, care îl citează pe ministrul rus al industriei și comerțului, Denis Manturov, guvernul federal și-a arătat disponibilitatea de a susține proiectarea unor astfel de vehicule. Acesta a contactat deja companiile ZiL, Marussia Motors și grupul GAZ cărora le-a cerut să prezinte cât mai curând un proiect în acest sens. „Sper că până la finalul primei jumătăți a anului vom avea o viziune asupra scenariului care va fi urmat”, a declarat Manturov pentru Rossiiskaya Gazeta.
Deocamdată ZiL produce, pe lângă altele, mașini blindate destinate transportului demnitarilor, iar purtătorul de cuvânt Tatiana Lomakina a declarat doar că firma se concentrează asupra produselor actuale și că își va îndrepta atenția asupra unui astfel de proiect dacă piața o va cere. Nici reprezentantul GAZ nu a fost mai explicit menționând că va da detalii doar după ce guvernul va decide ce tip de mașini vor trebui fabricate. În același timp, cei de la Marussia au anunțat că lucrează la propunere.
Ideea oficialilor ruși pare să fi fost influențată de cererea tot mai mare de vehicule premium de pe piața rusă. Din dorința de a reduce importul de astfel de mașini, guvernul pare decis să ajute companiile să producă modele similare în Rusia. Anul trecut, vânzările BMW – cea mai puternică marcă premium pe piața rusă – au crescut cu 33% până la 37.515 unități. Cei de la Mercedes-Benz au raportat o majorare a vânzărilor cu 29% până la 37.436 de unități, iar Audi a vândut 33.512 mașini, în creștere cu 44% față de 2011.