„Acest an va fi mai bun decât 2016, în principal pentru că situaţia cu Rusia s-a reglementat, iar zborurile charter s-au reluat. Cifrele din aprilie arată o revenire puternică a turiştilor ruşi în Antalya, deci e un semn pozitiv pentru 2017”, a spus Yagci.
În ceea ce priveşte numărul turiştilor români care vin în Antalya, acesta este în jur de 100.000, în condiţiile în care peste 500.000 de români vizitează Turcia.
„De obicei, vin în jur de 500.000 de români în toată Turcia, iar din aceştia aproape 100.000 se îndreaptă către Antalya. Pentru Antalya de exemplu, anul trecut cifrele indicau 80.000 de români, dar anul cel mai bun a fost 2015, când au venit 100.000 de români. Piaţa este aproape aceeaşi acum, plus/minus 10% se modifică de la an la an”, a precizat acesta, conform Agerpres.
Referitor la turiştii ruşi, lucrurile se schimbă. Cel mai bun an pentru atragerea ruşilor în Turcia a fost 2014, când au sosit în jur de 4,4 milioane, iar 3,6 milioane din aceştia au ajuns în Antalya.
„În privinţa ruşilor, anul cel mai bun a fost 2014, când în jur de 4,4 milioane de ruşi au venit în Turcia, iar din total 3,6 milioane au sosit în Antalya. Este o piaţă mare. Deci, Rusia este una dintre cele mai mari pieţe pentru Antalya”, a explicat preşedintele AKTOB.
Anul 2014 a fost de asemenea cel mai bun an din punct de vedere al turismului pentru Turcia, când aproape 12 milioane de turişti străini au ajuns în Antalya.
„Pentru 2015, aceste cifre se păstrează, poate o scădere de cel mult 1%, însă în 2016 numărul lor (al turiştilor – n.r.) a scăzut la 6,5 milioane. Această pierdere a fost cauzată în principal de faptul că turiştii ruşi nu au mai venit în 2016. A fost o situaţie dificilă pentru că Antalya primea peste 12 milioane de turişti străini. Antalya ocupa locul 9 într-un top al oraşelor cu turişti străini. A fost o situaţie dificilă atât pentru Antalya, cât şi pentru hotelieri, dar sectorul este foarte puternic şi datorită experienţei pe care am acumulat-o în ultimii 15 ani am privit-o ca pe o provocare”, a spus reprezentantul regiunii Antalya.
Şi în termeni de încasări 2014 a fost cel mai bun an pentru Antalya.
„În termeni de turişti şi venituri, 2014 a fost anul cel mai bun, 2015 a fost un an bun, iar în 2016 scăderea numărului de turişti a afectat preţurile şi, deci, veniturile. (…). Aşteptările mele sunt să obţinem o creştere a veniturilor şi preţurilor în 2017, faţă de 2016, dar vor fi mai scăzute faţă de cele practicate în 2014 sau în 2015. Perioada de recuperare va fi de unul sau doi ani, probabil”, a explicat Erkan Yagci.
Încasările din turism ale Turciei au fost în 2014 de 35 de miliarde de dolari, iar ale Antalyiei s-au situat la 13-14 miliarde de dolari, respectiv 30-40%. În 2015, acestea s-au ridicat la 32 de miliarde de dolari, iar în 2016 s-au prăbuşit la 22,1 miliarde de dolari.
De asemenea, numărul vizitatorilor străini în Turcia s-a redus în 2016 cu 30%, la 25,3 milioane, faţă de 2015, după o serie de atacuri teroriste, a crizei diplomatice dintre Turcia şi Rusia şi a tentativei de puci din luna iulie, arată datele Ministerului turc al Turismului.