Agenția națională de știri TASS a publicat un articol prin care anunță că „Retailerii au propus limitarea vânzării unor anumite bunuri”.
Au început să se vândă alimente cumpărate din magazine pe piaţa neagră
Conform articolului, lanțurile de magazine din Rusia vor, de bună voie, să raționalizeze alimentele de bază. Scopul acestei măsuri este de a combate „dealerii” de alimente, care au început să vândă pe piața neagră alimentele pe care le cumpără de la hypermaketuri. Astfel, autoritățile regionale și federale sunt de acord cu raționalizarea alimentelor.
Cetățenii ruși nu vor putea să cumpere cât doresc ei din anumite alimente de bază. Ele sunt: produsele lactate, produsele de panificație, zahărul și legumele. Se pare că Rusia se întoarce la vechile practici ale Uniunii Sovietice, iar cel mai probabil, suferința populației o să fie pusă în cârca „agenților capitaliști”.
Conform datelor publicate de Ministerul Industriei și Comerțului, produsele din categoriile raționalizate reprezintă între 30 și 40% din cumpărăturile cetățenilor de rând.
Retaileri din Rusia au raportat către minister faptul că în diferite regiuni au fost achiziționate bunuri de consum de bază într-un mod nenatural, fiind înregistrate valori crescute cu tonele. Se pare că deja economia este aruncată într-o piață a speculei, iar autoritățile vor să reglementeze dreptul de liberă achiziție al populației.
Inițiativa lanțurilor de retail
„Lanțurile de retail s-au oferit să ofere posibilitatea, ghidați de situația reală, dacă este cazul, să limiteze eliberarea unor mărfuri cu o marjă minimă la o singură persoană”, se menționează în articolul TASS.
Rusia a fost deja lovită puternic de sancțiunile Occidentului, iar piața alimentelor a fost printre primele în care s-a resimțit căderea rublei. Grâul a ajuns la un preț de 968 de dolari/bushel, o creștere de peste 50%. Porumbul la 716 dolari/bushel, o creștere de 35%. Ovăzul a ajuns la 716 dolari/bushel, o creștere de 40%. Toate acestea în primele 24 de ore de la izbucnirea conflictului din Ucraina.
Totodată, zeci de companii occidentale, unele dintre ele din domeniul retailului alimentar, și-au anunțat sistarea operațiunilor din Rusia sau ieșirea de pe piață. Această veste a creat o isterie în rândul rușilor care au umplut supermarketurile pentru a-și face provizii.
Bunurile care o să fie raționalizate vor intra sub o categorie specială de alimente: „bunuri sociale”.