Adina Vălean, despre Valea Oltului: Trebuie să faci hărți interactive, să folosești digitalizarea
Adina Vălean a declarat marți seara că în proiectele mari de construcție, autoritățile, nu constructorii, trebuie să planifice rute alternative.
„Atunci când ai un proiect foarte mare de construcție, parte a acestui proiect – și răspunderea nu e a constructorului, ci a autorităților – trebuie să existe în paralel un proiect de rute alternative”, declară Adina Vălean.
Aceasta a subliniat necesitatea de a utiliza hărți interactive și digitalizarea, promovând transparența și notificările, pentru a ghida transportatorii și cetățenii în alegerea rutelor alternative.
„Trebuie să faci hărți interactive, să folosești digitalizarea, să ai foarte multă transparență și notificări, chiar și dialog, ca să știe foarte bine transportatorii de mărfuri sau cetățenii pe unde să o ia”, a adăugat comisarul european pentru Transporturi.
În contextul discuției despre Valea Oltului, comisarul european pentru Transporturi, a subliniat că proiectul unei autostrăzi pe această rută este necesar și a fost anticipat de ani de zile.
Ea a menționat că proiectul nu a apărut peste noapte și a subliniat că anunțul închiderii a fost făcut cu puțin timp înainte, fără a ști exact cât timp.
„Valea Oltului e necesară, ne-o dorim cu toții”
Ea a explicat că în cazul unui șantier mare, cum este și cel de pe Valea Oltului, înseamnă inevitabil închiderea unei rute.
Vălean a adăugat că este o problemă similară și în cazul podurilor de pe coridorul Brenner, Austria – Italia, care intră în reparații și afectează traficul.
În plus, ea a subliniat necesitatea autorităților de a dezvolta simultan rute alternative în paralel cu proiectele de construcție, utilizând hărți interactive, digitalizarea și asigurând transparență și notificări pentru a ghida transportatorii de mărfuri și cetățenii în deplasări.
„Valea Oltului e necesară, ne-o dorim cu toții, și toți știm de ani de zile că la un moment dat va fi un șantier, se va face o autostradă pe Valea Oltului. Deci nu e un proiect apărut peste noapte, este adevărat. Vă cred că anunțul (închiderii – n.red.) a venit din scurt, eu nu știu cu cât timp înainte s-a anunțat.
Eu știu așa – întotdeauna când e un șantier mare, asta presupune că se închide ceva, o rută e închisă. Să vă vorbesc de podurile care intră în reparație și vor afecta coridorul Brenner, Austria – Italia? E o problemă.
Deci, întotdeauna, rutele astea, atunci când se fac lucrări de reparații sau construcții noi sunt afectate. Ce se întâmplă este ca atunci când tu știi că ai un proiect foarte mare de construcție, parte a acestui proiect – și răspunderea nu e a constructorului, ci a autorităților – este deja să gândească în paralel un proiect de rute alternative.
Cum? Vorba cui a spus – ele sunt tot alea -, dar nu-i același lucru, pentru că trebuie să faci hărți interactive, să folosești digitalizarea, să ai foarte multă transparență și notificări, chiar și dialog, ca să se știe foarte bine – și de ce nu și în timp real, pe unde să o ia transportatorii de mărfuri sau cetățenii care merg cu mașina dintr-un loc în altul. E perioadă de activitate”, a explicat comisarul european la Digi24.